Chery: 1500 kilométeres hatótávot ígér az új szilárdtest-akkumulátor

0

A kínai Chery bemutatta első, teljesen saját fejlesztésű szilárdtest-akkumulátor modulját, amely új korszakot nyithat az elektromos autók világában. A CarNewsChina beszámolója szerint a modul 600 Wh/kg energiasűrűséget kínál, ami a jelenlegi lítium-ion technológiákhoz képest hatalmas előrelépést jelent.

A Chery szerint az ezzel a technológiával szerelt járművek akár 1500 kilométert is megtehetnek egyetlen feltöltéssel, míg a valós hatótáv körülbelül 1300 kilométer lehet. Ezzel a fejlesztéssel a vállalat a világ élvonalába léphet az elektromos járművek energiahatékonyságát tekintve.

2026-ban indul a kísérleti üzem, 2027-ben jön a piaci bevezetés

A Chery bejelentése szerint a kísérleti üzemelés 2026-ban indul, míg a tömeggyártás és piaci bevezetés 2027-ben várható. A fejlesztést a Chery Solid-State Battery Research Institute vezeti, amely egy helyben polimerizált szilárd elektrolit rendszert alkalmaz, lítiumgazdag mangán katódanyaggal kombinálva.

A vállalat már 2024 végén bejelentette, hogy célja 2025-re elérni a 600 Wh/kg energiasűrűséget, és mostanra sikerült teljesíteni ezt a célt. A fejlesztési folyamat részeként hozták létre a Kunpeng Battery márkát, amely kifejezetten a szilárdtest-technológia ipari bevezetésére jött létre. A Chery közlése szerint a Kunpeng Battery jelenleg a 2026-os kísérleti fázis előkészítésén dolgozik, miközben ellátási megállapodást kötött az LG Energy Solutionnel is hengeres cellák szállítására.

Kínai együttműködés az Axxiva és a Gotion High-Tech részvételével

A fejlesztésben kulcsszerepet játszik az Axxiva nevű akkumulátorgyártó is, amely a Chery és a Gotion High-Tech közös érdekeltségeként működik Anhui Anwa New Energy Technology néven. Az Axxiva már 300 Wh/kg energiasűrűségű prototípusokat gyárt, amelyek gyártása júliusban indult el. Ez az eredmény a szilárdtest-technológia gyakorlati alkalmazásának előszobája lehet.

Nemzetközi versenyfutás a szilárdtest-akkumulátorért

A Chery fejlesztése nem elszigetelt eredmény, hanem része a világszintű technológiai versenynek. A Toyota nemrég bővítette partnerségét a Sumitomóval, hogy közösen gyorsítsák a szilárdtest-akkumulátorok ipari bevezetését. Közben a Kínai Fémkutató Intézet új polimer-alapú szilárd elektrolitokat fejlesztett, míg a SK On megnyitotta saját kísérleti üzemét a technológia felgyorsítása érdekében. A Volkswagen sem marad tétlen: a német autógyártó szintén lépéseket tesz annak érdekében, hogy behozza lemaradását ezen a kulcsfontosságú területen.

Új korszak kezdete az elektromos járművek számára

A Chery áttörése új mérföldkő az elektromos járművek fejlesztésében. Ha a vállalat valóban eléri a 600 Wh/kg energiasűrűséget és az 1300 kilométeres valós hatótávot, az forradalmasíthatja az elektromos mobilitást.

Az ilyen szintű teljesítmény nemcsak a hatótáv-parát oldhatja meg, hanem jelentősen javíthatja a biztonságot és az energiasűrűséget is. A szilárdtest-akkumulátor ezzel az elektromos járművek „szent gráljává” válhat, amely megalapozza a következő generációs autók korát.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!