Changan Deepal S05: olcsóbb kínai SUV érkezett Európába

0

Changan a müncheni IAA autószalonon mutatta be a Deepal S05-öt, amellyel a kínai gyártó újabb elektromos SUV-modellt vezet be Európában. A Deepal S07 márciusban debütált a kontinensen, most pedig a kisebb S05-ös követi, amelynek induló listaára 38 990 euró lesz. A bemutató egyértelmű jelzés arra, hogy a Changan komolyan veszi az európai terjeszkedést: a gyártó 2027-ig összesen nyolc elektromos modellt kíván forgalomba hozni ezen a piacon.

Kínai adatok és európai indulás

Deepal S05 értékesítése Kínában már 2023 októberében megkezdődött, így a műszaki adatok onnan már ismertek. A tisztán elektromos változat hátul hajtott, 175 kW teljesítményű és 320 Nm nyomatékú villanymotorral érkezett, amelyet egy 56,12 kWh-s LFP akkumulátor egészített ki. A kínai CLTC szabvány szerint a hatótáv 510 kilométer volt, a végsebesség 180 km/óra, a gyorsulás pedig 7,3 másodperc 0-ról 100 km/órára. A modell gyorstöltést is támogat: 30–80 százalék között mindössze 15 perc alatt tölthető. A vontatási kapacitás elérte az 1 600 kilogrammot.

Míg Kínában az alapár mindössze 119 900 jüan, vagyis körülbelül 15 500 euró volt, Európában jóval magasabb áron kerül piacra.

Három felszereltségi szint Európában

A német árlistán három kivitel szerepel. A belépőszintű „RWD Pro” 38 990 euróba kerül, a „RWD Max” 41 990 eurótól indul, míg a csúcs „AWD Max” modellért legalább 44 990 eurót kell fizetni.

Az európai piacra szánt alapmodellek 200 kW teljesítményű hajtáslánccal érkeznek, amely 290 Nm nyomatékot biztosít, és 7,5 másodperc alatt gyorsítja a járművet 0-ról 100 km/órára. Mindkét változat 68,8 kWh-s LFP akkumulátort kapott, amelynek WLTP szerinti hatótávja 485 kilométer. Az AC-töltés 11 kW-os, míg a 10–80 százalék közötti gyorstöltés kb. 23 percet vesz igénybe.

Erősebb AWD Max verzió

A legerősebb AWD Max változat kétmotoros hajtással rendelkezik. A hátsó tengelyen egy 200 kW-os motor, míg az elsőn egy 120 kW-os egység dolgozik. Ez összesen 320 kW teljesítményt jelent, 290 Nm + 212 Nm nyomatékkal. Ennek köszönhetően a gyorsulás 5,5 másodpercre csökken, viszont a hatótáv 445 kilométerre mérséklődik. A végsebesség mindhárom modellnél változatlan, 180 km/óra.

Changan európai tervei

A modelloffenzíva részeként a Changan európai gyártási lehetőségeket is vizsgál, bár konkrét helyszíneket egyelőre nem neveztek meg. Nic Thomas, a vállalat európai marketing-, értékesítési és szervizvezetője így fogalmazott a Reutersnek: „Elkötelezettek vagyunk Európa mellett, Európában gyártunk Európának. Dolgozunk a helyi gyártási megoldásokon.”

A Changan három márkával készül meghódítani az európai piacot: a fő Changan brand mellett a Deepal és az Avatr modelleket is bevezetik. Az első célországok Norvégia, Dánia, Németország, az Egyesült Királyság és Hollandia lesznek.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!