A Mercedes-Benz az IAA kiállításon nemcsak az elektromos GLC-t mutatta be, hanem egy sor töltési újdonságot is. A vállalat 2026-tól az Alpitronic új HYC1000 villámtöltő-rendszerével bővíti hálózatát, és elindítja a kétirányú otthoni töltést is, amely új szintre emeli a villanyautózást.
Alpitronic HYC1000: új korszak a villámtöltésben
A Mercedes-Benz Charging Network jelenleg mintegy 80 töltőparkot üzemeltet világszerte, főként HYC300/400 töltőkkel. A következő mérföldkő az HYC1000 bevezetése, amely 2026-tól az Ionity és a Mercedes hálózatában is megjelenik.
A rendszer lényege a moduláris, decentralizált teljesítményelosztás: egy központi egység akár 1000 kW kapacitással és 800 amperrel látja el a csatlakoztatott oszlopokat. Egy töltési pont maximum 600 kW-ot kaphat, de a teljesítmény dinamikusan oszlik meg. Ez nagyobb hatékonyságot, jobb kihasználtságot és szinte korlátlan skálázhatóságot kínál.
Közös fejlesztés: ultragyors töltés tankolási sebességgel
A Mercedes és az Alpitronic közösen fejleszt egy különleges nagy teljesítményű villámtöltőt, amely a Concept AMG GT XX rekordkísérleteihez használt prototípusból nő ki. Franz Reiner, a Mercedes-Benz Mobility AG vezérigazgatója szerint ezzel „új mércét állítanak a nyilvános töltésben”, míg Philipp Senoner, az Alpitronic vezetője hangsúlyozta: az ultragyors és megbízható töltés kulcsfontosságú a modern villanyautók képességeinek teljes kihasználásához.
Bidirekcionális töltés: a jövő otthon kezdődik
2026-tól a Mercedes bevezeti a kétirányú otthoni töltést. Elsőként az elektromos GLC-ben jelenik meg, majd más modellekben, például az elektromos CLA-ban. A rendszer Németországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban indul, később más piacokra is kiterjed.
A partner a The Mobility House, amely egy speciális DC fali töltőt biztosít. Két szolgáltatás lesz elérhető:
- MB.CHARGE Home Intelligent: automatizált, hálózatbarát és költségoptimalizált töltés.
- MB.CHARGE Home Pro Intelligent: mindezt kiegészíti a kétirányú funkcióval, lehetővé téve az áram visszatáplálását a hálózatba.
Ez nemcsak pénzügyi előnyöket jelenthet a felhasználóknak, hanem hozzájárul a villamosenergia-hálózat stabilizálásához is.
Okosvezérlés és energiafüggetlenség
A rendszer okostelefonos alkalmazással vezérelhető, amely automatikusan optimalizálja a töltést és a visszatáplálást. A jövőben a bidirekcionális töltőn keresztül a jármű akár a háztartás energiaellátásába is bekapcsolódhat, például tartalék áramforrásként.
A Mercedes célja, hogy ügyfeleinek aktív energiaköltség-megtakarítást biztosítson, miközben hozzájárul a fenntartható energiafelhasználáshoz. Ugyanakkor a vállalat hangsúlyozza: a széleskörű bevezetéshez még szükség van a megfelelő szabályozási környezet kialakítására, amelyért az energiaszektor szereplőivel dolgoznak együtt.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!