A Leapmotor idén ősszel jelentős újdonsággal bővíti európai kínálatát, hiszen bemutatja a C10 kompakt SUV összkerékhajtású változatát. Ez a csúcsteljesítményű kivitel 800 voltos elektromos rendszert kap, amely 430 kW teljesítményt biztosít, így 0-ról 100 km/órára mindössze négy másodperc alatt képes gyorsulni.
Két villanymotor és 430 kW összteljesítmény
A legerősebb C10 változat hajtáslánca két villanymotort tartalmaz, amelyek együttesen összkerékhajtást és 430 kW rendszer-teljesítményt nyújtanak. Ez a teljesítmény még a több mint két tonnás saját tömeggel is villámgyors gyorsulást tesz lehetővé. Azonban a végsebességet a gyártó egyelőre nem hozta nyilvánosságra.
800 voltos architektúra – a legnagyobb technológiai előrelépés
Az igazi újdonság nem csak a hajtásláncban rejlik, hanem a megnövelt feszültségű elektromos rendszerben. Az eddig Európában forgalmazott C10 modellek még 400 voltos architektúrával működtek, ám az új összkerékhajtású kivitel már 800 voltos technológiával érkezik. A Leapmotor ezt a frissített változatot már májusban bemutatta Kínában, és most Európában is elérhetővé teszi.
Design kivitel és nagyobb LFP akkumulátor
Az összkerékhajtás az európai piacon kizárólag a magasabb felszereltségű „Design” változatban lesz elérhető. Ehhez a modellhez 81,4 kWh kapacitású, LFP kémiájú akkumulátort terveztek, amely kifejezetten az AWD kivitelhez készült. Korábban a C10 elektromos verzióját 69,9 kWh-s LFP akkumulátorral kínálták, amely WLTP szabvány szerint akár 425 kilométeres hatótávot biztosított.
Várható hatótáv és fogyasztás
Az új AWD változat hivatalos hatótávját még nem közölte a gyártó, de a nagyobb akkumulátor ellenére a plusz hajtómotor magasabb energiaigénye növeli a fogyasztást. A gyári becslések szerint a hatótáv körülbelül 400 kilométer lehet.
Gyorstöltés 800 volttal – gyorsabb, de nem rekord
A maximális töltési teljesítmény részleteit a Leapmotor egyelőre nem árulta el, de biztos, hogy megfelelő gyorstöltőn az akkumulátor 30-ról 80 százalékra 22 perc alatt tölthető fel. Érdekesség, hogy mindez előmelegítés nélkül is elérhető, amire a gyártó külön felhívja a figyelmet.
Mindez nyolc perccel gyorsabb, mint a kisebb akkumulátoros, 400 voltos C10 esetében, ugyanakkor a 800 voltos kategóriában ez nem számít kiemelkedően gyorsnak. Összehasonlításképp a Hyundai Ioniq 5 N – hasonló méretű akkumulátorral – 10-ről 80 százalékra 18 perc alatt tölt fel a 260 kW-os teljesítménynek köszönhetően.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!