Egyre kézzelfoghatóbbá válik a Tesla Semi európai piacra lépése: a vállalat a napokban új vezetőt nevezett ki az elektromos nyerges vontató üzletfejlesztésére az EMEA régióban, ami jól mutatja, hogy az amerikai gyártó komolyan készül a bevezetésre. Usuf Schermo személyében tapasztalt iparági szakember vette át a stratégiai irányítást, aki korábban a Volta Trucks és az EVUM Motors haszongépjármű-projektjeiben dolgozott.
A Tesla Semi 2022-ben bemutatott gyártáskész változata már több ügyfélnél forgalomban van – köztük a PepsiCo flottájában is –, de a sorozatgyártás igazi felfutása csak most következik. A nevadai Gigafactory mellett épült új gyártóüzem 2025 végén indulhat be, évi akár 50 ezer darabos kapacitással. Ez jelentős lépés a logisztikai szektor villamosítása felé, amelynek egyik úttörő szereplője lehet a Semi.
Hivatalosan is elindult az európai terjeszkedés
Schermo kinevezése és a Tesla Semi üzletfejlesztésének kiszervezése az EMEA-régióban új szintre emeli az európai terjeszkedési terveket. A tapasztalt vezető LinkedIn-posztban jelezte új pozícióját, amit az iparági szereplők komoly előjelként értelmeznek. Schermo nemcsak kereskedelmi, hanem technológiai háttérrel is rendelkezik, mivel energetikai és erőforrás-menedzsment szakon szerzett mesterdiplomát.
Korábban a Volta Trucks német piacáért felelt, mielőtt a vállalat csődvédelmet kért 2023-ban, majd ismét 2025-ben. A legutóbbi állomása az EVUM Motors volt, ahol az aCar nevű elektromos kishaszonjármű értékesítését irányította.
Még idő kell az európai bevezetéshez
Bár a Tesla Semi már korábban bemutatkozott Európában – például a 2023-as hannoveri IAA kiállításon –, a kereskedelmi forgalmazásra még legalább 2026-ig várni kell. A Tesla szakértői szerint a Semi jelenlegi formájában nem felel meg az EU előírásainak, ezért a modell műszaki átalakításon esik át, mielőtt piacra lépne. Dan Priestley, a Tesla teherautós üzletágának vezetője hangsúlyozta: csak a szabályozási megfelelőség után történhet meg a premier.
A Tesla már jelenleg is használ néhány Semi példányt a saját logisztikai műveleteiben, és a sorozatgyártás felpörgetése kulcsfontosságú lesz a jármű elérhetővé tételéhez. Az új gyártóüzem már elkészült, és a belső források szerint hamarosan befejeződik a gyártósorok installálása is. A 2025-ös év végére időzített felfutás nagyban hozzájárulhat a Tesla pozíciójának megerősítéséhez a nehézjármű-piacon.
Lehet, hogy Európában is gyártani fogják
Elon Musk is megerősítette, hogy hosszabb távon a Semi európai gyártása sem kizárt. A Tesla vezérigazgatója 2024 márciusában a németországi Grünheide gigagyárban tett látogatásakor úgy nyilatkozott: elképzelhető, hogy a Semi európai változatának összeszerelése is itt történik majd. Ez komoly versenyelőnyt jelentene a piaci szereplők számára, különösen, ha az európai logisztikai cégek helyben gyártott, környezetbarát megoldásokat keresnek.
A Semi eredetileg már 2017-ben bemutatkozott, és az akkori tervek szerint 2019-ben forgalomba is került volna. Azóta többszöri csúszás következett, de most úgy tűnik, a Tesla végre valóban közel kerül az európai bevezetéshez, amely 2026-tól élesben indulhat el.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!