A Porsche jelentős stratégiai váltást jelentett be: a vártnál lassabb elektromobilitási növekedés következtében átdolgozza akkumulátor-fejlesztési terveit, amely változások közvetlenül érintik a Cellforce Group nevű leányvállalatot is. Emellett a vállalat profitfigyelmeztetést is kiadott, amely a következő pénzügyi év kilátásaira is rányomja a bélyegét.
Megáll a Cellforce Group önálló bővítése
A Porsche igazgatótanácsa és felügyelőbizottsága jóváhagyta azt a döntést, amely szerint leállítják a Cellforce Group önálló nagyléptékű bővítését. A korábban tervezett 20 GWh éves gyártási kapacitás helyett a projektet átstrukturálják. Ennek következtében a 2025-ös pénzügyi év egyszeri kiadásai 800 millió euróról 1,3 milliárd euróra nőnek.
A Cellforce Groupot eredetileg a Porsche és a Customcells közös vállalataként alapították, azzal a céllal, hogy nagy teljesítményű akkucellákat fejlesszenek a Porsche elektromos sportautóihoz. A Porsche 2023-ban teljes tulajdonába vonta a céget, ám most visszafogja a korábban ambiciózus terveket.
Bár a gyártás nem szűnik meg, az önálló bővítés leállítása sok kérdést vet fel: a Porsche egyelőre nem részletezte, hogy keres-e stratégiai partnert, részleges tulajdonrészt adhat át, vagy akár eladhatja a Cellforce Groupot.
Kihívások Kínában és az Egyesült Államokban
A lassuló akkumulátorprojektek mellett a Porsche komoly problémákkal szembesül a kínai piacon is, különösen az elektromos luxusautók szegmensében, ahol jelentős keresletcsökkenést tapasztalnak. Ez a visszaesés valószínűleg a 2025-ös pénzügyi eredményeket is kedvezőtlenül befolyásolja.
Tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy az Egyesült Államok újonnan bevezetett vámjai szintén érzékenyen érintik a céget, mivel a Porsche nem rendelkezik helyi gyártóbázissal. Bár az áprilisi és májusi pénzügyi hatásokat már figyelembe vették, a további veszteségek bizonytalanság miatt még nem épültek be a hivatalos előrejelzésekbe.
Visszavágott pénzügyi célok és pozitív kilátások
Az aktuális kihívások miatt a Porsche mérsékelte 2025-ös pénzügyi várakozásait. Az új prognózis szerint az éves árbevétel 37–38 milliárd euró körül alakulhat, a korábbi 39–40 milliárd helyett. Az üzemi eredményhányad 6,5–8,5 százalékra csökkenhet, szemben a korábbi 10–12 százalékos céllal, nem beszélve a hosszú távú 18–20 százalékos célkitűzésről.
Pozitívum, hogy a Porsche továbbra is elkötelezett amellett, hogy értékesítéseinek 20–22 százalékát akkumulátoros elektromos járművek (BEV-ek) adják 2025-ben, még a nehézségek ellenére is.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!