2024-ben a BMW több elektromos autót adott el, mint az Audi és a Mercedes együttvéve. Ez nem csupán iparági érdekesség, hanem egy komoly átrendeződést is jelez a prémium EV-piacon. A BMW 368 523 elektromos járművet szállított le világszerte, ami közel 12%-os éves növekedést jelent.
Mercedes és Audi visszaesésben – miközben a BMW szárnyal
A BMW teljes eladásainak 16,7%-a már elektromos modell, miközben a riválisok jelentősen gyengébben teljesítettek. A Mercedes-Benz csak 185 059 darabot értékesített, ami 23%-os visszaesést jelent, míg az Audi 164 480 darabot adott el, ez pedig 7,8%-kal kevesebb, mint 2023-ban. Így egyik márkának sem sikerült elérnie, hogy az elektromos járművek aránya meghaladja a 10%-ot, miközben a BMW közel 17%-os EV-részaránnyal büszkélkedhet.
Mitől ilyen sikeres a BMW az EV-piacon?
Ez a látványos eredmény sokakban felveti a kérdést: Jobbak lennének a BMW elektromos autói, mint a Mercedesé vagy az Audié? Vagy talán más stratégia áll a háttérben?
A J.D. Power EVX felmérés is alátámasztja a BMW fölényét
A válasz részben a J.D. Power 2025-ös Electric Vehicle Experience (EVX) tulajdonosi felmérésében rejlik, amely szerint az elektromos BMW-tulajdonosok – különösen az iX és i4 modellek használói – a legelégedettebbek a piacon. „Az első EV-t vásárlók gyakran alig kapnak felkészítést” – magyarázza Brent Gruber, a J.D. Power EV-részlegének vezetője. A BMW viszont kiemelkedik az ügyféloktatásban.
A BMW Genius program: ügyfélélmény és oktatás kéz a kézben
A BMW sikerének egyik kulcsa a Genius program, amely az Apple Genius Bar mintájára kínál személyre szabott, közérthető tájékoztatást a vásárlóknak az elektromos autók használatáról.
Ezáltal a BMW nemcsak autókat értékesít, hanem egy jól átgondolt élményt is kínál az új tulajdonosoknak – és ez a szemlélet hosszú távon lojalitást épít.
Díjak és eredmények: a bizalom töretlen
Ezzel a megközelítéssel a BMW zsinórban másodszor nyerte el a J.D. Power EV-tulajdonosi elégedettségi díját. A díj nemcsak a termék, hanem az ügyfélkiszolgálás minőségét is elismeri, és jól mutatja, hogy a BMW nemcsak technológiai szempontból, hanem kommunikációban is élen jár.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!