Új, olcsó akkumulátorral hódít a Volkswagen ID.3 Kínában

0

A Volkswagen bemutatta a frissített ID.3 modellt Kínában, amely először kap LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátort. A 2025-ös modellévű ID.3 továbbra is kétféle akkumulátorkapacitással lesz elérhető, ám most eltérő cellatechnológiával. A kínálatban marad a 52,8 kWh kapacitású NMC akkumulátor, de a vásárlók immár választhatják a CATL által gyártott 53,6 kWh kapacitású LFP akkucellát is.

A kínai CLTC szabvány szerint az LFP akkumulátoros változat akár 451 km-es hatótávot is elérhet, ami jelentős előrelépés a modell történetében. A gyorstöltési képességeket illetően az LFP változat 48 perc alatt tölthető fel 30-ról 80%-ra, míg a hagyományos NMC kémiás akkumulátor esetében ez az idő 42 percEurópában a 2025-ös ID.3 esetében az 52 kWh-s NMC akkumulátor ugyanezt 25 perc alatt képes teljesíteni, ami rávilágít a kínai piac sajátos igényeire és az eltérő technológiai optimalizációra.

A Kínában elérhető Volkswagen ID.3, a 202-ös modellévben

A Volkswagen ID.3 piaci helyzete Kínában

A Volkswagen ID.3 már évek óta jelen van a kínai piacon, és folyamatosan fejlődik, főként technológiai szempontból. A külső dizájnon a Volkswagen alig változtatott, csupán apróbb módosításokat eszközölt. Az autó sikere érdekében a Volkswagen több nagy akciót is szervezett Kínában, hogy növelje az eladásokat, és most az akkumulátor-választék bővítésével próbál még nagyobb vásárlói réteget megszólítani.

Az Egyesült Államokban az ID.3 nem kapható, mert a helyi vásárlói szokások miatt a modell túl kompaktnak számít. Kínában viszont népszerű választás, mivel az európai formatervezés és a megbízható technológia sokakat vonz az elektromos autók piacán.

Műszaki adatok és meghajtás

meghajtás az európai verzióhoz hasonlóan maradt a 125 kW-os APP310 elektromos motor, amely 310 Nm nyomatékot biztosít a hátsó tengelyen. A CLTC szabvány szerint az autó fogyasztása 13,4 kWh/100 km, amely az egyik leghatékonyabbnak számít kategóriájában.

A kínai piacra szánt modell azonban továbbra sem kapta meg azokat a frissítéseket, amelyeket Európában már 2023-ban bevezettek. Így a kínai ID.3 nem rendelkezik a facelift elemekkel, és a modernebb, nagyobb teljesítményű APP550 e-motor sem elérhető benne. Ennek hátterében vélhetően az áll, hogy az ID.3-at Kínában rendkívül kedvező áron kínálják, amelynek megtartása érdekében bizonyos fejlesztésekről le kellett mondani.

Mennyibe kerül Kínában az ID.3?

Az új ID.3 Kínában 119 900 és 136 900 jüan közötti áron vásárolható meg, amely körülbelül 6,1 – 7 millió forintnak felel meg (15 600 – 17 800 euró). Ez az ár az akkumulátortól függetlenül változatlan marad. Hasonló feltételekkel Európában is nagy sikere lenne, hiszen a Volkswagen az európai piacon jelenleg jóval magasabb árkategóriában értékesíti az ID.3-at.

A 2025-ös Volkswagen ID.3 kínai változata tehát nemcsak új akkumulátor-technológiát, hanem egy megfizethetőbb árstratégiát is hozott. A jövőben érdekes lesz látni, hogy ez a verzió milyen hatással lesz az ID.3 európai modelljeire és az elektromos autók piacára világszerte.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!