A Volkswagen ID.4 letaszította a trónról Tesla Model Y-t

0

A Volkswagen trónra lépett az elektromos autók piacán, ugyanis az ID.4 megelőzte a Tesla Model Y-t, és ezzel Európa legkelendőbb elektromos autójává vált. Az ID.4 nemcsak Európában, hanem az USA három legkeresettebb elektromos járműve között is szerepel, ami komoly piaci sikernek számít a német gyártó számára.

Csökkenő európai autópiac, növekvő BEV-eladások

Az európai autópiac visszaeséssel kezdte 2025-öt, ugyanis januárban 993 068 személygépkocsit regisztráltak a kontinensen, ami 1,9%-os csökkenést jelentett az előző év azonos időszakához képest.

Ezzel szemben az elektromos autók rekordot döntöttek:

  • 166 000 BEV modellt értékesítettek 2025 januárjában,
  • Ez 38%-os növekedést jelentett 2024 azonos hónapjához képest.

A legnagyobb visszaesés a belső égésű motoros autóknál (ICE) volt, amelyek regisztrációi 10%-kal csökkentek, míg a konnektorról tölthető hibrideknél (PHEV) 6%-os csökkenést mértek.

A Tesla gyengélkedik Európában

Bár a Tesla név egybeforrt az elektromos autózással, a vállalat jelentős visszaesést szenvedett el az európai piacon. A januárban eladott 166 ezer elektromos autóból a Tesla mindössze 9913 darabot tudhatott magáénak, ami 45%-os csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.

A Tesla visszaesése mögött két fő ok áll:

  1. A Model Y közelgő modellváltása, amely miatt sokan kivárnak a vásárlással.
  2. Elon Musk politikai szerepvállalása, amely egyre több vásárlót fordít el a márkától.

A legkeresettebb elektromos autók Európában

A múlt hónapban a Volkswagen ID.4 lett a legnépszerűbb elektromos autó Európában, a következő eladási számokkal:

  • Volkswagen ID.4 – 7177 db
  • Tesla Model Y – 6115 db
  • Volkswagen ID.7 – 5879 db

Volkswagen ID.4 előretörése azt mutatja, hogy a német gyártó sikeresen veszi fel a versenyt a Teslával, és az európai vásárlók körében egyre nagyobb teret nyer.

Kínai autómárkák tovább erősödnek

Bár az európai autópiac összességében csökkent, a kínai márkák tovább növelték piaci részesedésüket.

  • Januárban 37 134 kínai autót regisztráltak Európában,
  • Ez 52%-os növekedést jelent 2024 januárjához képest.
  • A kínai márkák piaci részesedése 2,4%-ról 3,7%-ra emelkedett ugyanebben az időszakban.

A kínai eladások megoszlása:

  • HEV (hibrid): 7500 db
  • PHEV (plug-in hibrid): 4035 db

Ez azt jelzi, hogy a kínai márkák egyre nagyobb fenyegetést jelentenek az európai és amerikai autógyártók számára.

Mit jelent mindez a jövőre nézve?

A Volkswagen ID.4 trónra kerülése egyértelmű jelzés, hogy az európai márkák versenyképesek tudnak maradni az elektromos autózás területén. A Tesla látványos visszaesése, valamint a kínai márkák térnyerése alapjaiban formálhatja át az európai autópiacot a következő években.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!