A Volkswagen trónra lépett az elektromos autók piacán, ugyanis az ID.4 megelőzte a Tesla Model Y-t, és ezzel Európa legkelendőbb elektromos autójává vált. Az ID.4 nemcsak Európában, hanem az USA három legkeresettebb elektromos járműve között is szerepel, ami komoly piaci sikernek számít a német gyártó számára.
Csökkenő európai autópiac, növekvő BEV-eladások
Az európai autópiac visszaeséssel kezdte 2025-öt, ugyanis januárban 993 068 személygépkocsit regisztráltak a kontinensen, ami 1,9%-os csökkenést jelentett az előző év azonos időszakához képest.
Ezzel szemben az elektromos autók rekordot döntöttek:
- 166 000 BEV modellt értékesítettek 2025 januárjában,
- Ez 38%-os növekedést jelentett 2024 azonos hónapjához képest.
A legnagyobb visszaesés a belső égésű motoros autóknál (ICE) volt, amelyek regisztrációi 10%-kal csökkentek, míg a konnektorról tölthető hibrideknél (PHEV) 6%-os csökkenést mértek.
A Tesla gyengélkedik Európában
Bár a Tesla név egybeforrt az elektromos autózással, a vállalat jelentős visszaesést szenvedett el az európai piacon. A januárban eladott 166 ezer elektromos autóból a Tesla mindössze 9913 darabot tudhatott magáénak, ami 45%-os csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.
A Tesla visszaesése mögött két fő ok áll:
- A Model Y közelgő modellváltása, amely miatt sokan kivárnak a vásárlással.
- Elon Musk politikai szerepvállalása, amely egyre több vásárlót fordít el a márkától.
A legkeresettebb elektromos autók Európában
A múlt hónapban a Volkswagen ID.4 lett a legnépszerűbb elektromos autó Európában, a következő eladási számokkal:
- Volkswagen ID.4 – 7177 db
- Tesla Model Y – 6115 db
- Volkswagen ID.7 – 5879 db
A Volkswagen ID.4 előretörése azt mutatja, hogy a német gyártó sikeresen veszi fel a versenyt a Teslával, és az európai vásárlók körében egyre nagyobb teret nyer.
Kínai autómárkák tovább erősödnek
Bár az európai autópiac összességében csökkent, a kínai márkák tovább növelték piaci részesedésüket.
- Januárban 37 134 kínai autót regisztráltak Európában,
- Ez 52%-os növekedést jelent 2024 januárjához képest.
- A kínai márkák piaci részesedése 2,4%-ról 3,7%-ra emelkedett ugyanebben az időszakban.
A kínai eladások megoszlása:
- HEV (hibrid): 7500 db
- PHEV (plug-in hibrid): 4035 db
Ez azt jelzi, hogy a kínai márkák egyre nagyobb fenyegetést jelentenek az európai és amerikai autógyártók számára.
Mit jelent mindez a jövőre nézve?
A Volkswagen ID.4 trónra kerülése egyértelmű jelzés, hogy az európai márkák versenyképesek tudnak maradni az elektromos autózás területén. A Tesla látványos visszaesése, valamint a kínai márkák térnyerése alapjaiban formálhatja át az európai autópiacot a következő években.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!