A Mercedes-AMG megkezdte újonnan bejelentett, AMG.EA platformra épülő elektromos SUV-jának tesztelését zárt pályákon és nyilvános utakon.
Néhány hete, november közepén írtuk meg, hogy a Mercedes-AMG készül az első nagy dobására az elektromos sportautók felső kategóriájában történő bemutatkozásra, méghozzá egy saját fejlesztésű szabadidő-autóval. Az újdonság alapját az AMG.EA platform adja, ahogyan a közeljövő további hasonló autóinak is. A munka jól halad a Mercedes-AMG második autója esetében is, ugyanis megkezdődtek az utcai tesztek az SUV modell esetében.
Az „EA” egy rövidítés, ami mögött az Electric Architecture kifejezés lapul. Ez a platform már a Vision EQXX technológiai alapját is adja, amelyet a Mercedes-Benz először a 2022-es CES-en mutatott be. A Mercedes-Benz eddig nem lépett ki arra a területre, ahol olyan elektromos fenevadak tobzódnak, mint a Porsche Taycan Turbo GT, a Lucid Air, vagy éppen a Tesla Model S Plaid. Ezen a szinten közel (vagy éppen több, mint) 1000 lóerőről és bitangul az ülésbe lapító nyomatékokról beszélhetünk. Ezen változtatna most a csillagos márka teljesítményorientált divíziója.
A hajtáslánc komponenseit nézve nem vitás, hogy a Mercedes-AMG keményen oda teszi magát, elég csak a Mercedes tulajdonában lévő Yasa által kifejlesztett axiális fluxusos motortechnológiára gondolnunk. A Yasa egy brit motortervező vállalat, akiket 2021-ben vásárolt fel a Mercedes-Benz. Ezeknek az e-motoroknak a súlya egyenként csak 24 kg (53 font), ám ez a kis méret is valami fantasztikus teljesítmény fog kipréselni magából: 480 lóerőt, 800 Nm nyomaték mellett. Ha ebből a motorból kettő is lesz a készülő AMG elektromos sportautóban, akkor az egy újabb közel 1000 lóerős, 1600 Nm nyomatékot adó szörnyet tesz majd az utakra.
A divízió második autója tehát egy SUV modell lesz, az első modell az a négyajtós kupé, aminek tesztciklusa tavasszal kezdődött meg Svédország északi részén. A SUV kivitel is utolérhette a szedán fejlesztési ciklusát, hiszen a csillagos márka sajtóanyagban tudatta az érdeklődőkkel, hogy az elektromos Mercedes-AMG SUV közúti tesztjei, illetve a téli tesztek megindultak, utóbbira Svédország északi részén kerül sor.
Technikai adatokról sajnos egyelőre nincs szó, illetve az AMG modellek megjelenéséről és árairól sem. De a munka halad, bizonyára érkeznek a további részletek nemsokára.
Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz G-Class és Mercedes-Maybach részlegének vezetője azonban már a SUV novemberi bejelentésekor hangsúlyozta, hogy a nagy teljesítményű platform esetében a hangsúly a teljesítményen és a dinamikán lesz. Mindez azt jelentheti, hogy ezen modellek esetében nem a fogyasztás lesz a középpontban, de hát az ilyen autók esetében nem is az a mérvadó adat.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!