Megérkezett a CATL és a Huawei legújabb elektromos autója

0

A kínai Avatr, ami egyébként a Changan, a CATL és a Huawei közös munkájának a gyümölcse, a napokban mutatta be legújabb dobását, egy tisztán elektromos szedánt, ami az Avatr 06 nevet kapta. Műszakilag a nemrég bemutatott Avatr 07 crossovert tisztelhetjük benne, ennek fényében az újdonság tisztán elektromos autóként és hatótávnövelős hibridként kerül forgalomba, egyelőre csak Kínában.

Ez utóbbi tényéről egyelőre csak a kínai médiumok írtak, a gyártó semmi konkrétumot nem erősített meg a technikai paraméterekkel kapcsolatban. A pontos specifikációk teljes listája a 2025 elején esedékes piaci bevezetéskor kerül majd felfedésre. De ha már kínai hírek, a Car News China szerint még idén elindulna az Avatr 06 értékesítése, hogy a gyártónak is jusson az év végi eladási hajrából. Ez utóbbi érthető is lenne, hiszen a január és november között eladott 45 445 járművel az Avatr eddig a 2024-re kitűzött értékesítési céljának kevesebb mint 50 százalékát érte el.

Az Avatr 06 méretei 4,86 ​​x 1,96 x 1,45 méter, tengelytávja pedig 2,94 méter. A hasonlóság az Avatr 07 SUV-hoz itt is megvan, csak a karosszéria formájából adódóan sokkal laposabb, illetve a tengelytáv szintén mindkét modellnél azonos. Mint említettem, a technikai adatok jelenleg nem elérhetők el, és ha a 07 SUV-val való közösködés ezen a téren is megmarad, akkor négy meghajtási lehetőség közül választhat a vásárló (három BEV, egy EREV) 252 kW (RWD) és 440 kW (AWD) közötti teljesítménytartományban.

A BEV változatok esetében egy 82,16 kWh kapacitású Shenxing akkumulátorral találkozhatunk az Avatr 06 gyomrában, ami a CATL új LFP akkumulátora, amely 2023 augusztusa óta elérhető és 0-ról 80 százalékra 20 perc alatt tölthető fel. A CLTC hatótávolság a hátsókerék-hajtású változatnál 650 km, az összkerékhajtású változatnál pedig 610 km környékén alakul.

Az Avatr 06 a márka negyedik modellje az Avatr 07 crossover, az Avatr 11 SUV és a kupészerű Avatr 12 szedán után. A Car News China szerint az új családtag (amely az összes többihez hasonlóan szintén a Changan, a Huawei és a CATL CHN platformján alapul) 2025 elején kerül piacra BEV és EREV néven.

Az Avatr az állami tulajdonú Changan autógyártó és a CATL akkumulátorgyártó vegyes vállalata. Changan birtokolja a részvények 40 százalékát, a CATL 17 százalékot. A többi a helyi befektetési alapok tulajdonában van. A Huawei technológiai partnerként és az alkatrészek fő szállítójaként van jelen. Az Avatr márkát egyébként eredetileg a Changan és a NIO alapította 2018-ban, „Changan Nio” néven. A fejlesztés azonban döcögős volt és a NIO később ki is szállt a közös vállalatból.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!