A BYD üzembe helyezte második, kifejezetten elektromos autók és plug-in hibridek exportjára szánt szállítóhajóját. A 199,9 méter hosszú BYD Changzhou nevű teherhajó 7 000 autó szállítására alkalmas, és jelenleg közel 5 000 BYD járművel tart Európa felé.
Az idei év elején robbant a hír, miszerint a kínai BYD igen komoly erődemonstrációt tartott az európai céljai megvalósítása iránt azáltal, hogy saját teherhajót vásárolt magának. Ennek segítségével maximum 7000 darab autót tudnak egy körben eljuttatni a célállomásra, ami jellemzően Európa, hiszen az Egyesült Államokban 100 százalékos büntetővám terheli a kínai e-autókat.
Nem újdonság, hogy a nem Európában készült, de oda szánt autókat tengeri úton, hatalmas hajókkal szállítják a kontinensünkre. Ezt a feladatot jellemzően egy külsős hajózási vállalat szokta lebonyolítani. Mindez sok esetben okozhat kisebb-nagyobb gondot a folyamatokban és az utóbbi években egyre durvább pénzeket is elkérnek ezek a vállalatok, ami szintén beépül minden egyes autó árába. Az év elején bejelentett BYD hajó neve az Explorer No. 1 lett.
A 199 méter hosszú hajón az utolsó simításokat január 9-én végezték el a Yanai kikötőjében és egy köre már volt is a hajónak. Azt persze senki nem hitte, hogy a BYD hajója egy körnél megáll. Azt azonban már kevesebben gondolták volna, hogy a BYD újabb szintre emeli az Európába szánt e-autók beszállítását, ám a helyzet az, hogy meglépték. Kínai médiumok szerint a BYD megvette és üzembe is helyezte újabb teherhajóját, ami a Changzhou nevet kapta. Ez egy kínai város, hogy a BYD egyik legfontosabb üzeme van, a névválasztás mögött vélhetően az itt készült autók eredete áll.
![](https://e-cars.hu/wp-content/uploads/2024/12/bydship_1.jpg)
![](https://e-cars.hu/wp-content/uploads/2024/12/bydship_2.jpg)
![](https://e-cars.hu/wp-content/uploads/2024/12/bydship_3.jpg)
A BYD is megerősítette, hogy a hajóba ezúttal már bepakoltak 5000 BEV és PHEV modellt, melyek Európa felé vették az irányt. Ezt Wang Junbao, a BYD Corporate Division vezérigazgatója jelentette be a Weibo-n. A BYD Changzhou-t a CIMC Raffles építette és november 29-én hagyta el a kikötőt, hogy a BYD-hez kerülhessen végül. 199,9 méteres hosszával és 7000 járműves rakodási kapacitásával ez a BYD flottájának legújabb tagja.
Akik pedig azt hiszik, hogy itt a vége, tévednek. A BYD megerősítette, hogy a következő két évben 7 további teherhajót fognak vásárolni ilyen célokra és akkor még nem említettük a szegedi BYD gyár által készített elektromos autókat, melyek szintén Európában fognak landolni.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!