Nem túl vidám dolog, amikor sajtópletykák emberek munkájának a megszűnéséről szólnak, az pedig főleg nem, ha ezek valóra is válnak. Sajnos a Ford és annak Köln melletti üzemével kapcsolatban igaznak bizonyultak a legutóbbi hírek. Akkor még lehetett reménykedni, hogy az érintett alkalmazottak megússzák csökkentett munkaidővel, amíg ezen a rossz időszakon túlteszi magát a Ford. Egyébként a rövidített munkaidő a kölni 13 000 alkalmazott közül 2000-et érint, és januárig tart.
Nemrég azonban kijött egy még rosszabb hírt tartalmazó sajtóanyag, miszerint 2027-ig 4000 munkahelyet szüntet meg Németországban a Ford:
„A Ford Motor Company ma bejelentette szerkezetátalakítási tervét, hogy költség-versenyképesebb struktúrát hozzon létre, és biztosítsa üzletének hosszú távú fenntarthatóságát és növekedését Európában… A tervezett leépítések elsősorban a németországi és az Egyesült Királyság-béli működését érintik, más európai piacokon is minimális létszámleépítés várható.”
Elsősorban tehát a legfontosabb, hogy több ezer ember munkahelyt szüntet meg a Ford, így leginkább a kölni működés került veszélybe, de itt a kirúgások mellett a már bejelentett rövidebb munkaidő is meghosszabbodik: „Emellett a gyenge gazdasági helyzet és az elektromos autók iránti vártnál alacsonyabb kereslet miatt tovább igazítjuk az új Explorer és Capri gyártási programját. Ez további rövidebb munkanapokat fog eredményezni a kölni gyárunkban 2025 első negyedévében.”
A Ford meglehetősen nagy kockázatot vállalt azzal, hogy fokozatosan megszüntette a Fiesta modelljét és csak elektromos autókat akart gyártani a kölni gyárában. Ilyen helyzetben a vezetőség nagy reményeket kénytelen fűzni a Volkswagen által kölcsönzött technikára, vagyis a MEB platformra. Ezen utóbbi elektromos modellek fő feladata az európai vásárlók meghódítása lenne, ezért a Ford eddig két tisztán elektromos modellt mutatott be az Explorer és a Capri személyében melyek a VW platformján láttak napvilágot. Mindkét elektromos autó Németországban készül, a Ford Köln melletti gyárában.
Pedig az Explorer több, mint egy átcímkézett ID.4. Több olyan megoldás is van az autóban, ami láthatóan a Ford saját gondolata, illetve az ár szintén igen kellemes: 15 900 000 Ft ellenében megrendelhető már a kisebb akkuval (Standard Range, 52 kWh), míg az ID.4 esetében majdnem 20 millió Ft az induló ár. Az Explorer ezzel ma Magyarországon az egyik legjobb vétel lehet, ha valaki családi méretű új elektromos autóban gondolkodik.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!