A Renault bemutatta a Renault 17 kétajtós kupé modell új, elektromos változatát, amelyet eredetileg 1971-ben adtak ki. Az elektromos R5 és a 90-es éveket idéző Twingo után a Renault továbbra is követi a retro hullámot. Ebben az esetben azonban csak egy egyedi restomod bemutatóautó készül.
A remény mindig él. Pont akkor mutatta be a Renault a korábbi slágereit elektromos autóként újraélesztő (R4, R5, Twingo) sorozat után a modernizált 17-es kupét, amikor a partnere, a Nissan éppen bejelentette, hogy a GTR és a Z mellett egy harmadik, olcsó(bb) sportautó fejlesztésébe kezdett. Műszaki szempontból a Renault 17-es modern változata tökéletes párja lehetne ennek, és így igaznak bizonyulna a franciák kijelentése, miszerint nem tervezik sorozatgyártásba venni a most bemutatott Renault 17-et. A teljesen karbon váz és karosszéria miatt ugyanis rendkívül drága lenne, de Nissan testvérmodellként, acél karosszériával már sokkal kedvezőbbek lennének a megtérülési számítások.
De térjünk vissza a jelenbe: annak idején a Renault 12 műszaki alapjaira építették ezt a sportkupét – nálunk leginkább Daciaként volt ismert. Ma viszont egy teljesen egyedi karbon vázat használtak. A Renault csapatát az 1977-ben született Ora Ïto formatervező segítette, aki alapvetően megtartotta az eredeti vonalakat, de a karosszériát 17 centivel kiszélesítették, és a modern LED-es lámpák sem hiányoznak az autó elejéről és hátuljáról. A barna szín is a hetvenes évekre utal, de a lakkba kevert csillámok gondoskodnak arról, hogy a Galactic Brown árnyalat ne legyen unalmas.
Az utastérben kihasználták a tanulmányautó nyújtotta szabadságot, és az ülések kialakítását a szabásminta szándékos túlzásával újragondolták. Az elmaradhatatlan központi érintőképernyő mellett a kormány mögé négy különálló, egyedi fészkekben elhelyezett kijelző került.
A karbon váznak és karosszériának köszönhetően az 1,4 tonnás saját tömeg elég jónak számít az elektromos autók között, bár az akkumulátor kapacitásáról és súlyáról nem közöltek információt. A hangsúly a hajtáson van, amelyet egy 272 lóerős elektromotor biztosít, a hátsó tengelyre szerelve. A Renault 17 x Ora Ïto először a Chantilly Arts & Elegance rendezvényen mutatkozik be, majd a Párizsi Autószalonon is kiállítják.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!