700 ezer kilométert tett meg eddig első akkujával egy Model S

0

Nyolc év alatt közel 700 ezer kilométert tett meg egy Angliában repülőtéri taxiként használt Tesla Model S az első akkumulátorával és elektromos motorjaival.

Az elektromos autók ma még kicsit drágábban vehetők meg, mint a belsőégésű motoros társaik, ám ez az árkülönbözet folyamatosan csökken. Kínában azonban már most vannak olyan elektromos autók (BYD Honor-sorozat), melyek árazásával kifejezetten az ugyanolyan kategóriás belsőégésű motoros autóknak akartak ellenfelet állítani.

Bár sokan megrettennek a magasabb ártól, érdemes kicsit jobban mögé menni a dolgoknak és kimatekozni, hogy hogyan alakulnak a jövőben költségek. A Tesla ebben kifejezetten jó, hiszen autóik tartósak, jól kitalált konstrukciók. Az már más eset, hogy egy esetleges karosszériasérülés esetén lehetnek hosszabb várakozási idők, de vélhetően ez sem fog örökké tartani. Ugyanakkor ha nem kell karosszériás után néznünk, jó eséllyel gondtalan évek elé nézhetünk, ahogyan azt az angliai Paul Curzon és Tesla Model S-e is teszi.

A fenti videót érdemes megnézni, ami bár angol nyelven van, de kiderül belőle, hogy a benne szereplő Model S-ben már majdnem 700 ezer (692 000 km  a videó készítésekor) kilométer van. Ez eddig talán nem is lenne akkor nagy hír, hiszen hasonló futású Teslákról már mi is írtunk, sőt, volt itt már 1 millió kilométert megjárt darab is.

A 700 ezer kilométert futott Tesla Model S-t repülőtéri taxiként használja a tulajdonosa a 2016-os megvásárlása első napja óta. Paul Curzon, az Eco Executive Travel fuvartársaság egyik dolgozója, az autón pedig ingyenes SuC használat van, amivel a videó tanulsága alapján minden nap él is Paul. Mivel az autó napi használatban van, becslése szerint az autó használatával évi 8200-11800 euró megtakarítást tud összehozni, mintha erre a célra egy belsőégésű motorral szerelt autót használna.

A korai generációs Model S-ek esetében sokszor lehetett hallani motorcserékről és akkupakkok garanciális cseréltetéséről, ám ebben a verzióban már ez nem igazán áll fenn. Ugyanis a tulajdonos elmondása szerint a napi többszöri (sokszor 100 százalékra való feltöltés ellenére sem) kellett még semmilyen fő komponenst kicserélni a Model S-en. A tulajdonos szerint az autón eddig csak az előírt preventív karbantartások voltak elvégezve és a legjobb az egészben, hogy az akkupakk még mindig csak közel 100 km hatótávot vesztett az eredeti képességéből, aminek kapacitása egyébként 90 kWh.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!