Vitték a Hyundai IONIQ 5 modelleket, mint a cukrot

0

A teljesen elektromos IONIQ 5 egy új korszakot indított a Hyundainál, ugyanis az IONIQ 5 eladásai több mint 262 000-re emelkedtek 24 országban, miközben a koreai autógyártó szeretné kiterjeszteni globális jelenlétét.

A dél-koreai Hyundai talán az egyik legszerethetőbb elektromos autót rakta össze az IONIQ 5 képében. A jellegzetes, szögletes formák és az egyedi megoldások sokasága mind azt eredményezte, hogy egy messziről is felismerhető, jól beazonosítható elektromos autót voltak képesek adni a világnak. A világ pedig szereti is az IONIQ 5-öt, idén februárban volt 3 éve, hogy megvásárolható az autó.

A Hyundai IONIQ 5 jelenleg 24 különböző országban kapható világszerte, így egy valóban globális modellről beszélhetünk. A lassan már három éve létező típus tiszteletére a Hyundai összeszedte, hogy az elmúlt években melyek voltak azok az országok, ahol a leginkább vették ezt a modellt. Nem meglepő módon saját hazájában, Dél-Koreában talált gazdára a legtöbb (66 938 db), míg rögtön a második helyen meglepő módon az Egyesült Államok áll (66 481 db). A globális dobogó harmadik helyén pedig Németország szerepel az ott eladott 33 731 darabbal. Az alábbi gyári grafikán pedig további országok is láthatók, a premier óta ott értékesített darabszámokkal együtt.

Az eredeti IONIQ 5 2021 február közepén mutatkozott be és nem sokkal később már az eladások szárnyalásáról volt szó. Azóta eltelt néhány év, és a Hyundai ki is adta a vonatkozó sajtóanyagát, amiben azt részletezi, hogy miben frissült az IONIQ 5, immár harmadik alkalommal. Míg a második facetlift idején leginkább a technológián reszelgettek, a legutóbbi ilyen kapcsán inkább már a külső és a belső megoldások finom módosításaival akartak kedveskedni a leendő vevőknek. Azonban mint minden fontos elektromos modell esetében, némileg növekedett az elérhető akkumulátorkapacitás mértéke, a régi 77,4 kWh-s egységet 84 kWh-ra cserélték.

Az új lökhárítóknak köszönhetően az autó két centiméterrel hosszabb, jelenleg 4,66 méter. A szélesség (1,89 méter külső tükrök nélkül), a magasság (1,61 méter) és a tengelytáv (3,00 méter) változatlan maradt. A szögletes karosszéria aerodinamikáját javítandó öt centivel meghosszabbították a hátsó légterelőt, továbbá aerodinamikusabbá tették a felniket. Ezen felül az alvázon is dolgoztak, így javítva az IONIQ 5 merevséget.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!