A Peugeot e-autója valós körülmények között is bírta a hosszú távot

0

A Peugeot a közelmúltban két új, megfizethető árú elektromos modellt mutatott be, amelyek komoly figyelmet keltettek. Az egyik ilyen a Peugeot E-3008, amely a valós körülmények között végzett tesztek során bizonyította, hogy akár hosszabb utazásokra is kiválóan alkalmas.

A Peugeot egy különleges tesztet végzett el, amely során a Párizs és Nizza közötti, 1000 km-es távon vizsgálták az E-3008 hatótávját és fogyasztását. A teszt nem laboratóriumi körülmények között zajlott, hanem a valós közlekedési helyzeteket szimulálva. Az úton 130 km/órás tempomattal haladtak, és a teljes táv alatt mindössze kétszer kellett megállni töltésre – ez jelentős előrelépés az elektromos autók hosszútávú használhatóságában.

Az elért eredmény annak köszönhető, hogy a Peugeot E-3008 egy 98 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amelynek WLTP szerinti hatótávja eléri a 701 km-t, míg a nagyobb, hétüléses E-5008 esetében ez 668 km. Bár ezeket az értékeket elsősorban városi közlekedésben lehet elérni, ahol a fékezések során a visszatápláló rendszer hatékonyan tölti vissza az energiát, az autópályás teszt is bizonyította a modell hatékonyságát.

A töltési idő is versenyképes: a 20%-ról 80%-ra történő töltés mindössze 27 percet vesz igénybe, így a két megálló során mindössze félórás szünetekre volt szükség, ami nem jelentett különösebb kényelmetlenséget.

A Peugeot új elektromos modelljeinek alapját a Stellantis STLA Medium platformja adja, amely egy 30 milliárd eurós fejlesztés eredménye. Ez a platform kifejezetten kompakt és családi autók számára készült, így ideális az olyan modellekhez, mint az E-3008 és az E-5008.

Az STLA Medium egyik legnagyobb előnye a rugalmassága: nemcsak tisztán elektromos hajtású járművekhez alkalmazható, hanem hibrid és összkerékhajtású modellekhez is. A platformra épített autók teljesítménye 218 és 388 lóerő között mozog, míg a tengelytáv 2,7 és 2,9 méter között változhat, a teljes hossz pedig 4,3 és 4,9 méter között alakul.

A Stellantis ezzel a fejlesztéssel a globális autópiac egyik legnagyobb szegmensére, a kompakt és családi autókrakoncentrál, hiszen ezek adják az összes eladott autó közel 45%-át. Az új platform évente akár kétmillió jármű gyártását is lehetővé teszi, így jelentős hatással lehet az elektromos mobilitás elterjedésére.

A Peugeot elektromos autói nemcsak környezetbarát megoldást kínálnak, hanem a hagyományos belső égésű motoros modellekhez képest számos előnnyel rendelkeznek. Az E-3008 emissziója zéró, karbantartási költségei pedig alacsonyabbak, mivel kevesebb mozgó alkatrészt tartalmaz, mint egy hagyományos autó.

A Peugeot emellett hosszú távú garanciát vállal az akkumulátorra: nyolc évig vagy 160 000 km-ig garantálja az akkupakk kapacitását, ami tovább növeli a modell vonzerejét a vásárlók számára.

A valós körülmények között végzett tesztek eredményei azt mutatják, hogy a Peugeot új elektromos modelljei nemcsak a városi közlekedésben, hanem hosszabb távú utazások során is megállják a helyüket, így egyre szélesebb körben nyújtanak reális alternatívát a belső égésű motoros autók helyett.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!