A Huawei és a JAC közösen mutatta be a Maextro S800 elektromos luxuslimuzinját, ami a prémium kategóriás autógyártók, például a Maybach versenytársa lehet a jövőben. Az 5,48 méter hosszú kínai luxuslimuzin a hírek szerint az ország leghosszabb limuzinja lehet, kiemelkedő méreteivel és exkluzív felszereltségével igyekszik meghódítani a luxusautók piacát.
A kínai autógyártók mára eljutottak arra a szintre a tömeggyártású elektromos autóik kapcsán, hogy bőven megállják a helyüket akár Európában is. Azonban ezen márkák között is vannak olyanok, akik a legfelsőbb szintekre kívánnak betörni. Itt már nehezebb dolguk lesz, hiába van ott náluk a minőség és a technológia is, ebben a kategóriában az imidzs és a márkanév sokszor fontosabb, mint hogy mit tud az autó.
Ennek a szintnek a főbb képviselői többek között a Rolls-Royce, vagy éppen a Maybach, melyek nem hiába trónolnak ott, ahol most is vannak. Meglepő módon több kínai márka ezekkel is felvenné a versenyt. Az azonban már más kérdés, hogy aki egy Maybach-ot akar, beleülne egy Maextro ülésébe is. Ez utóbbi márka a Huawei és a JAC közös alapítású és gyártású márkája, ami a luxus kategória legfelsőbb szintjére szeretne beférkőzni, természetesen tisztán elektromos meghajtással. A nevező pedig már megvan, ez a Maextro S800.
Az elektromos luxuslimuzinról az első képek és információk olyan portálokon jelentek meg, mint a Car News China. A Huawei és a JAC közös modellje, a Maextro S800 várhatóan 2025 második negyedévében jelenik meg tisztán elektromos (BEV) és hatótávolság-bővítővel ellátott (EREV) modellként. A Maextro S800 valószínűleg 1 és 1,5 millió jüan között fog debütálni, ami 132-198 ezer eurónak felel meg. A luxusmárkát tavaly nyáron jelentették be, amikor megjelent a Stelato S9. A Maextro a Huawei és a JAC Aoije vegyesvállalatának prémium márkája – az S800 pedig a debütáló, első elektromos modellje a duónak. A Maextro S800 5,48 méter hosszú, 2 méter széles és 1,54 méter magas. A tengelytáv 3,37 méter, a BEV változat saját tömege pedig 2,73 tonna (EREV: 2,86 tonna).
Az S800 BEV-változata három villanymotorral rendelkezik: egy 160 kW teljesítményű az első tengelyen, kettő pedig hátul 237,5 kW teljesítményt adva. Rendszerteljesítményként 635 kW csúcsteljesítmény szerepel. EREV-ként a luxuslimuzin szintén két vagy három motorral érhető majd el, ezeken felül kerül beépítésre a fosszilis üzemanyaggal működő 115 kW-os motor, ami generátorként üzemel. Az akkumulátor a CATL-től érkezik, az EREV változatban 63 kWh kapacitással. A BEV verzióhoz még nem állnak rendelkezésre specifikációk az akkupakkról.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!