A Mazda Európába is elhozza az EZ-6 elektromos szedánt, amely már elérhető Kínában, és a kontinensen Mazda6e néven kerül forgalomba. A lépés nem meglepő, hiszen például Németországban a Mazda már elkezdte átrendezni kínálatát, többek között kivonta a piacról a kissé elavult, tisztán elektromos MX-30 modellt.
Manapság már senki nem lepődik meg azon, ha egy autógyártó előbb mutat be egy elektromos modellt Kínában, mint tenné azt bárhol máshol a világon. Legyen szó éppen a Hondáról, a Nissanról, vagy éppen a Mazdáról. Ezeket a modelleket aztán sokan vágyva nézegetik és persze adódik a kérdés, hogy Európába miért nem lehet elhozni ezeket az autókat, ha már egyszer a gyártásig eljutottak vele.
A japán Mazda esetében is elhangozhat ez a kérdés, mégpedig az elektromos EZ-6 szedán esetében, amit Kínában már jó pár hónapja kapni lehet, méghozzá akár hétféle meghajtásból választva (3 BEV és 4 hatótávnövelős, azaz EREV kivitelben). A Mazda EZ-6 modellt először a 2024-es Auto China kiállításon lehetett megcsodálni és a legjobb dolog ezen típus esetében az, hogy a gyártó már augusztusban meg is ígérte, hogy Európába is el fogják hozni hamarosan az autót.
Az ígéretet pedig megtartja a Mazda. A legújabb elektromos Mazda megérkezik a kontinensünkre, erről pedig immár hivatalos sajtóanyag is készült. Az új elektromos jármű neve némileg megváltozva jut el Európába, ugyanis Mazda6e néven mutatkozik be és alapját az EPA1 platform adja, amit a Mazda a kínai gyártópartnerével (Changan) közösen fejlesztett ki. A szedán formájú Mazda6e elektromos autót két változatban lehet majd megvásárolni az öreg kontinensen.
A két változatot Mazda6e 245 Long Range és Mazda6e 258 neveken találjuk majd meg a kereskedésekben, a számok a lóerőben megadott teljesítményt mutatják. A technikai adatok alapján tudható már, hogy 68,8 és 80 kWh lesz a két elérhető akkukapacitás, míg a maximális hatótávok 479 és 552 km. A DC villámtöltés maximuma 200 kW mindkét kivitel esetében, illetve a végsebesség maximuma is közös: 175 km/h. A gyártó szerint mindkét változat kevesebb, mint nyolc másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a maximális vontatható tömeg pedig 1500 kg.
A Mazda6e 4,92 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,48 méter magas, tengelytávja 2,89 méter. A Mazda egy középkategóriás modelljeként pozicionálná a 6e-t az európai piacon. A Mazda6e Németországban 45 000 eurós alapáron nyit.
Továbbá a Mazda6e olyan finomságokat kínál ezért a pénzért, mint a szemet gyönyörködtető fényezés, a keret nélküli ajtók, a behúzható ajtókilincsek, a panorámás üvegtető és az elektromosan kinyitható hátsó légterelő. Az utastérben a jármű 14,6 hüvelykes érintőképernyővel, 10,25 hüvelykes digitális műszercsoporttal rendelkezik, illetve alapáron jár a 14 hangszórós Sony hangrendszer.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!