Körülbelül hat hónappal az elektromos kompakt autó, az R5 piaci bevezetése után a Renault bejelentette, hogy jövőre az R5 Turbo sportautót is újraéleszti, immár elektromos hajtással. A tervek szerint az R5 Turbo több mint 500 lóerővel fog gazdálkodni.
Az idei év egyik legnagyobb dobását elektromos autók terén kétségtelenül a francia Renault hozta össze, amikor áprilisban a Genfi Autószalonon bemutatta az elektromosként újjászületett Renault 5 e-tech-et. Az akkor bemutatott autóban 52 kWh kapacitás mellett három különböző teljesítményű villanymotort (70, 90 és 110 kW) ismerhetett meg a nagyközönség, ám azóta már több infó is érkezett arról, hogy a Renault készül valami igazi finomsággal is, amit erre az autóra alapoz majd.
Tekintve, hogy a Renault 5 is a maga idejében rendelkezett egy teljesítményre hangolt verzióval, várható volt, hogy az elektromosként megújult verzió is kapni fog egy hasonló variánst, amit a francia márka most meg is lépett, amiről hivatalos sajtóanyag is készült. Az újdonság a szintén legendás Renault 5 Turbo hullámait meglovagolva érkezik meg, immár szintén elektromos meghajtással és várhatóan 500 LE (368 kW) környéki teljesítménnyel. Az autó neve Renault 5 Turbo 3E lett.
Az autó már felbukkant a 2022-es Paris Motor Show-n, de akkor még nem lehetett biztosan tudni, hogy egyszer valóban meg is fog valósulni. A Renault 5 Turbo 3E az akkumulátoros elektromos hajtást a retro-futurisztikus dizájnnal ötvözi. A töltőcsatlakozó az egyik hátsó légbeömlőben található, a jármű karbon szerkezete pedig egyszerre könnyű és rendkívül merev, hangsúlyozza a Renault.
Továbbra sem világos, hogy az autó pontosan mikor debütál, mikor kerül forgalomba és milyen áron. A Renault csak annyit közölt, hogy 2025-ben fellibben a függöny a részletekről is és igen erős promócióval készülnek az autóval kapcsolatban.
Ennek megfelelően a Renault elég fukar a műszaki részletek kapcsán és nem adott tájékoztatást sem az akkumulátorról, sem a hatótávról. Az egyetlen, amit a francia cég elárult, az a motorizáció, nevezetesen, hogy az autó az elődeihez hasonlóan hátsókerék-hajtású lesz. Két kerékagy-motort használnak, amelyek a hátsó kerekekbe lesznek beépítve és várhatóan több mint 500 LE (368 kW) összteljesítményt adnak le. Ennek köszönhetően a Renault 5 Turbo 3E mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra. Kíváncsian várjuk!
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!