Hatalmas összeget fektet villamosításba és digitalizációba a Volkswagen

0

A Volkswagen-csoport megerősítette azon pletykákat miszerint 180 milliárd eurós beruházást hajt végre 2028-ig. Ennek az összegnek a kétharmadát új elektromos modellekbe és digitális szolgáltatásokba fogja fektetni a német óriás. Míg a fennmaradó összeget – mintegy 60 milliárd eurót – belső égésű motorok továbbfejlesztésére fogják fordítani.

A német autóipar elektromos autós részlegei mostanában nem igazán találják meg azt az irányt, hogy merre kellene haladni. Abban minden gyártó biztos, hogy az elektromos meghajtás a hosszútávú jövőben lebegő cél, a kérdés inkább az, hogy mikorra érjenek oda. A legjobb példa erre a Mercedes-Benz, akik az elmúlt 2-3 évben dicséretesen sok pénzt és erőfeszítést tettek a témába, aminek olyan kiváló autók lettek az eredményei, mint az EQ termékcsalád.

Azonban az elmúlt néhány hónapban azt lehetett látni, hogy nincs igazán igény az elektromos autókra, ennek egyik fő oka a magasabb ár. Pedig ma már olyan problémákkal sem kell igazán foglalkozni, mint az elérhető töltőhálózat, vagy éppen a hatótávpara (köszönhetően az egyre nagyobb kapacitású és technológiájú akkupakkoknak). Hogy a trend megváltozik-e és leginkább mikor, az jó kérdés, azonban biztosak lehetünk abban, hogy hosszútávon nézve az autóipart, a belsőégésű motornak nincs már nagy jövője.

Addig azonban jó pár év el fog telni, még az egyre szigorodó környezetvédelmi normákat felállító Európában is. Ezért a Volkswagen a napokban jelentette be, hogy a brutális 180 milliárd eurós fejlesztési tőkeinjekciója majd harmadát, 60 milliárd eurót fog a belsőégésű motorjai fejlesztésére fordítani. A lépés érthető, hiszen más nagy nevek is így tettek az elmúlt időszakban (pld.: Ford, Mercedes-Benz). A Volkswagen sem akar lemaradni, illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy a vállalat bevételeinek jelentős része ma még az ilyen járművek eladásából származik. „A jövő elektromos, de a múltnak sincs még nincs vége”mondta Arno Antlitz pénzügyi igazgató az Automotive News magazinnak.

Az említett 180 milliárd euró 2028-ig kerül majd felhasználásra, a maradék 2/3 (120 milliárd euró) pedig az elektromos modellek fejlesztésére és gyártására, valamint a digitalizáció növelésére megy majd el. Ebben az időszakban egy fontos projekt lesz az új SSP platform fejlesztése. A Csoport különféle márkáiból számtalan elektromos autó épül majd a „Scalable Systems Platform”-ra. Az SSP-t úgy tervezték, hogy potenciálisan felváltsa a jelenlegi MEB-t a kompakt és középkategóriákban, valamint a PPE-t a prémium járművek esetében. A platform debütálását 2028-ra jelentették be – az első ilyen modell a tisztán elektromos VW Golf lehet melynek a tervezését már megkezdték a németek.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!