2027-ig várhatunk a Volkswagen olcsó elektromos autóira

0

A Volkswagen célja, hogy az új, olcsó elektromos járművei 2027-ben debütáljanak 20 000 euró körüli áron.

A Volkswagen nem igazán sieti el a munkát abban a kategóriában, amiben idén szinte az összes nagy gyártó elindul, nem beszélve a sokat emlegetett kínai riválisokról. Ez pedig az öreg kontinensen 20 ezer euróban meghúzott kezdőárú, a mai kor elvárásainak is megfelelő tudású elektromos autó. Természetesen ezért az árért a méret oltárán kell áldoznunk, de szerintem egy VW Polo méretű, 300 kilométer hatótávú, modern elektromos autóért sokan elindulnának a kereskedésekbe. Főleg akkor, ha ezen elektromos modellek ára valahol 9-10 millió forinttól kezdődne.

Nagyjából ezeket a kívánalmakat teljesítené a jelenleg csak ID.2all néven futó tanulmányautó, amit tavaly márciusban mutattak be. Technika szempontjából a MEB padlólemez egy módosított változatára, a MEB Entry-re épülne az olcsó VW e-autó, melynek teljesítménye 166 kW körül lenne, és WLTP szerint hozná a 450 km hatótávot.

Sajnos a legújabb hírek szerint 2027-ig kell várnia annak, aki ebből az elektromos Volkswagenből vásárolna, cserébe a kezdőárat 20 000 euróra vitte le a Volkswagen. Kíváncsian várjuk, hogy ezekből mi valósul majd meg. Addig is azonban kemény munka vár a Volkswagenre, hiszen nyereségesen gyárthatóvá kell tenniük a sorozatgyártásra megérett modellt, ami nem lesz egyszerű feladat. Ráadásul úgy tűnik, hogy a munkálatok terheit (tervezési, anyagi) egyedül viseli majd a gyártó, ugyanis a Renault-val közös munka nem fog megvalósulni.

A probléma abból adódik, hogy a közös padlólemez alapjait a franciák adták volna, így a közös munka gyümölcse, a gyártás a Renault egyik üzemében csapódott volna le (Novo Mestóban, ahol a jelenlegi Twingo is készül). Azonban a Volkswagen üzemi tanácsának fenntartásai voltak ezzel kapcsolatban.

A probléma valahol érthető, hiszen ezzel nem német, hanem francia munkaerő tarthatja meg az állását. Éppen ezért Daniela Cavallo, a VW üzemi tanácsának elnöke egyelőre nem adta meg a jóváhagyását. Állítólag alapvető fenntartásai vannak a szövetséggel kapcsolatban, és végül ez vezetett a tervezett közös fejlesztés leállításához. Pedig még pénzügyi tervekkel is levezették, hogy a magányos munka mennyivel komolyabb összegbe fájna a Volkswagenek. Ám úgy tűnik, a német szakszervezetek szava erősebb a pénznél.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!