Folytatja kompakt autóinak sikertörténetét a Volkswagen az elektromos mobilitás korában és végre megvillantotta a 25 000 euró alatti ID. 2all koncepciómodelljét.
Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója így nyilatkozott: „Gyorsan és alapjaiban alakítjuk át a vállalatot – azzal az egyértelmű céllal, hogy a Volkswagent valódi Love Brand-dé formáljuk. Az ID. 2all jól mutatja, hogy hová tartunk a márkával. Ügyfeleinknek csúcstechnológiát kínálunk fantasztikus dizájnnal kombinálva. A márka átalakítását ütemesen hajtjuk végre, hogy az elektromos mobilitást elérhetővé tegyük.”
Imelda Labbé, a márka igazgatótanácsának értékesítésért, marketingért és értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős tagja így nyilatkozott: „A tipikus Volkswagen erényeket átvisszük a mobilitás új világába: csúcsminőség és kivitelezés, kiemelkedő szoftverek és digitális szolgáltatások valódi hozzáadott értékkel. Mindig ügyfeleink igényeire és követelményeire összpontosítunk.”
Kai Grünitz, a Volkswagen igazgatótanácsának műszaki fejlesztéséért felelős tagja szerint az ID. 2all lesz az első MEB platformon alapuló elektromos Volkswagen ami elsőkerék-hajtással gurul az utakra. Ezzel együtt a német márka kihasználja a moduláris elektromos hajtás (MEB) platformja által kínált hatalmas rugalmasságot és emellett új mércét állt fel a technológia és a mindennapi használhatóság terén a MEB Entry platformmal.
A továbbfejlesztett MEB Entry platformnak köszönhetően az ID. 2all újdonságot különösen hatékony meghajtással, akkumulátorral és töltési technológiával szerelték fel. Villanymotorja 166 kW és 226 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, továbbá egyetlen töltéssel akár 450 kilométert is meg tud tenni az ID. 2all a WLTP szabvány szerint.
Andreas Mindt, a Volkswagen formatervezési vezetője szerint az új ID. 2all betekintést enged a Volkswagen legújabb dizájnirányába amely a stabilitáson, kedvelhetőségen és a lelkesedésen alapul. Így passzol a legújabb tisztán elektromos Volkswagenhez egy barátságos orrész és egy új C-oszlop vonal.
A koncepcióautó további jellemzői közé tartozik a világos és erőteljes felnikkel rendelkező karosszéria, a barátságos orr, egy jó adag dinamika és az időtlen elegancia.
Emellett a belső kialakítás tágas, letisztult, igényes megjelenést és magától értetődő működést sugároz. Az ID. 2all csomagtere 490-1330 liter között alakul.
Várhatóan a Volkswagen 2025-ben dobja piacra az ID. 2all sorozatgyártott változatát 25 000 euró alatti kikiáltási árral. Mindez egyike annak a tíz új elektromos modellnek, melyeket a VW 2026-ig dobna piacra. Ezzel a lépéssel pedig a Volkswagen a versenytársakhoz képest a legszélesebb körű elektromos modelleket kínálja és emellett a vállalat 80%-os elektromos autó részesedést kíván elérni 2026-ig Európában.
Meghajtás | MEB Entry, elsőkerék hajtás |
Teljesítmény | 166 kW / 226 PS |
Hatótáv | 450 km (WLTP) |
Töltési idő | 10-ről 80%-ig nagyjából 20 perc |
0–100 km/h | < 7 s |
Legnagyobb sebesség | 160 km/h |
Hosszúság | 4,050 mm |
Szélesség | 1,812 mm |
Magasság | 1,530 mm |
Tengelytáv | 2,600 mm |
Csomagtartó | 490 to 1,330 l |
Kerekek | 225/40 R20 |