A BYD új heti elektromosautó-eladási rekordot döntött Kínában

0

Kína vezető elektromosautó-gyártója, a BYD a múlt héten új EV-eladási rekordot döntött hazájában. Továbbá a BYD arra számít, hogy a lendület folytatódni fog az új elektromos járművei megjelenésével világszerte.

Elérkezett a tavasz, és ezzel együtt a kínai elektromos autós piac is kezd magára találni. Na persze nem mintha lett volna bármi gond is az ilyen autók értékesítésével az elmúlt időben a kínai piacon. Mindez ez nem is csoda, hiszen európai szemmel csak irigykedni tudunk azon, hogy még a nyugati autógyártók is mennyire olcsón tudják adni Kínában az e-autókat. A hazai gyártókról pedig ne is beszéljünk, velük aztán képtelenség árban versenyezni, és ezt szép lassan talán az olyan egykori piacvezetők is belátják, mint a Volkswagen.

Ezúttal az investing.com tanulmányára tudunk mi is hivatkozni annak kapcsán, hogy megnézhessük az értékesítési eredményeket Kínában. A hazai márkáknál volt a legnagyobb nyereség, az olyan autógyártóknál, mint a BYD, a Li Auto és a NIO, két számjegyű heti növekedést mutatott ki az adatsor (WOW).

Közülük is nem meglepő módon a BYD tudta felmutatni a legnagyobb erősödést. Közel 30 százalékkal ugrottak meg a márka heti eladási, mindez pedig számokban azt jelenti, hogy egyetlen hét alatt a BYD Kínában el tudott adni 69 500 darab elektromos autót. Sőt, csak hogy mondhassak egy még megdöbbentőbb hírt, május 12-ig e hónapban 101 300 darab e-autót értékesített a BYD Kínában. Az év első három hónapjában ez a szám már 300 114 darabos, ami 13,4 százalékos növekedés a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Ha ehhez az áprilist is hozzávesszük, akkor 434 579 darab eladott e-autónál jár a BYD.

De nem panaszkodhat a többi nagy kínai név sem, hiszen például a Li Auto eladásai 50 százalékkal, 8000 körülire emelkedtek. A NIO 23 százalékos javulást ért el az új promóciókkal, amelyekkel az eladások 4400 darabra emelkedtek. Ha már NIO, végre történik valami az általuk kezelt két olyan márka életében, melyek a kedvezőbb árú e-autók bevezetését célozzák meg. A NIO szerdán bemutatta ugyanis az első autóját, az L60 elektromos SUV-t, amit a  tömegpiacra célzó Onvo márkanév alatt fog értékesíteni. A mindössze 30 500 dollárról (219 900 jüan) induló elektromos autó célja, hogy felvegye a versenyt a Tesla Model Y-nal.

Mindeközben a Tesla eladásai 11 százalékkal csökkentek Kínában a múlt héten, körülbelül 9800 darabot adtak el. A China Passenger Car Association adatai szerint a Tesla 31 421 autót adott el Kínában áprilisban, ami közel 50 százalékos csökkenés a márciusi 62 398 autóhoz képest.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!