Az olasz Maserati is megkezdte azon útját a Stellantis Dare Forward 2030 tervének részeként, hogy az évtized végére teljesen elektromos autógyártóvá váljon. Ennek első lépése volt, hogy életre hívta a Folgore (magyarul Villámlás) termékcsaládot, melyben csak tisztán elektromos modellek kapnak helyet. Az új termékcsalád első tagjai pedig a következő generációs GranTurismo tisztán elektromos változata, kiegészítve annak kupé (GranTurismo coupe) és kabrió (GranCabrio) kiviteleivel.
A kabrió Maserati ötlete, ami ráadásul tisztán elektromos meghajtási kap, már 2022-ben felmerült az olaszok részéről, ez lett a fentebb említett GranCabrio, amit most végre bemutatott a márka a nagyközönségnek a nemrég zajlott Folgore Day alkalmából az olaszországi Riminiben. Ez lett így a Maserati harmadik tisztán elektromos modellje (a GranTurismo Folgore és a Grecale Folgore mellett) ami ráadásul három teljesen elektromos motorral és lenyűgöző teljesítményjellemzőkkel rendelkezik.
A márka a napokban ünnepelte a 110. születésnapját, amit többek között ezzel a rendezvénnyel is megünnepelt, ahol az autók mellett olyan finomságok is bemutatásra kerültek, mint a Tridente elektromos hajó, amit szintén a Maserati csiszolgat. Miként a GranTurismo, úgy a GranCabrio is a Maserati szabadalmaztatott 800 V-os Atlantis architektúrájára épül fel, melyet 2017-ben kezdtek fejleszteni, teljesen az alapokról indulva és figyelembe véve a tisztán elektromos meghajtás minden igényét.
A GranCabrio aljában egy 92,5 kWh-s akkupakk kapott helyet, amit akár 270 kW-al is lehet tölteni egy arra alkalmas töltőn. Így 100 km megtételéhez nagyjából 5 percet kell egy ilyen töltőn pihenni, míg 20-ról 80 százalékra 18 perc alatt tölthető fel az akkupakk a gyártó szerint.
A beépített akkupakk a Maserati elmondása alapján 419 és 447 km közötti hatótávot képes biztosítani az autónak, WLTP mérési metódus alapján. Persze ha komolyabban megtapossa a tulaj az autó menetpedálját, ez az érték bizonyára kisebb lesz, az élvezetes autózást pedig négy vezetési módozat is segít: Max Range, GT, Sport és Corsa.
A három e-motor egyenként 300 kW csúcsteljesítményt produkál, de folyamatos jelleggel „csak” 560 kW érhető el, a GranCabrio 2,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra. A Maserati szerint az autót már augusztusban meg lehet rendelni és az idei év negyedik negyedévében ki is szállítják az első darabokat. Árakról egyelőre nem esett szó.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!