Özönlenek a megrendelések a kínai okostelefon-óriás Xiaomi vadonatúj SU7 elektromos autójára. A Xiaomi elárulta, hogy a múlt héten beárazott elektromos SU7 modelljére több mint 50 ezer megrendelés érkezett az első 27 percben, mindez pedig 90 ezerre nőtt az első 24 órában.
A Xiaomi mintegy 7,6 milliárd dollárral növelte piaci tőkeértékét a keddi tőzsdei kereskedésben, részvényára 2022 januárja óta a legmagasabb szintre emelkedett azután, hogy csütörtökön piacra dobta első autóját.
A mobiltelefonjairól és más okoseszközeiről ismert kínai cég részvényára mintegy 16 százalékkal nőtt kedden a hongkongi tőzsdén. A Xiaomi SU7 elektromos sportautó csütörtökön került piacra, de a tőzsde azóta zárva volt.
Az SU7 – a Speed Ultra 7 rövidítése – alapmodelljét kevesebb mint 30 ezer dollárért (11 millió forint) kínálják Kínában, ami olcsóbb, mint a Tesla Model 3.
A Xiaomi szerint a vásárlóknak 4–7 hónapot kell várniuk megrendelt autóikra, ami az erős érdeklődés jele. A vállalat pénteken azt közölte, hogy az értékesítés első 24 órájában 88 898 előrendelés érkezett az autóra, amely kívülről hasonlít a Porsche Taycan 4S modellre.
A Xiaomi elismerte, hogy eleinte veszteséges lesz a SU7 gyártása, egyes elemzők szerint a cég akár 10 ezer dollárt is veszíthet autónként az idén.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!