Megérkezett az erősebb Volkswagen ID.3 GTX, és az ID.7 GTX

0

A Volkswagen a napokban bemutatta a régóta várt, teljesítményorientált ID.3 GTX, és az újdonsült ID.7 GTX verzióját.

Jó ideje tudjuk, hogy a Volkswagen nem fogja elengedni azon vásárlók igényeit, akik az elektromos meghajtásból is szeretnék a maximumot kihozni. Többször volt már szó a VW és a GTI típusjelzés kapcsán, hogy azt valamilyen formában át akarja emelni az elektromos meghajtású jövőképébe a márka. A belsőégésű motorok világában a GTI jelentette teljesítményre hangolt autózást, azonban tavaly szeptemberben a Volkswagen bemutatott egy ID.GTI nevű modellt, szóval a név nem hal ki teljesen.

Viszont már 2021 szeptemberében ismert tény volt, hogy az ID.3 esetében is érkezik majd egy ilyen, a teljesítményt kimaxoló modell. Ezen kivitelek ismertetőjele az elektromos ID. családban a GTX. Tavaly május közepén, a Volkswagen márkaigazgatójának LinkedIn profilján jelent meg néhány kép és egy rövidke leírás egy átalakított ID.3-ról. A képeken Ralf Brandstätter látható és egy szemnek vonzó színekbe bújtatott autó, ami komoly átalakításokon esett át.

Azóta eltelt nem kevés idő, de az ID.3 GTX-ről azóta sem esett szó. Szerencsére ez nem jelentette azt, hogy a téma háttérbe szorult volna. Sőt! A Volkswagen rögtön két modell esetében mutatta be a GTX variánsokat, ez az ID.3 és az ID.7 Tourer.

Az ID.3 GTX a már bevált APP550-es hajtásláncot foglalja magában, a 210 kW-os teljesítményszinttel. Akinek pedig ez is kevés, annak ott lesz az ID.3 GTX Performance, melynek teljesítménye 240 kW. „Ez azt jelenti, hogy ez az elektromos kompakt sportautó rendelkezik most a legerősebb Volkswagen elektromos motorral, amelyet eddig bemutattak” – áll a VW sajtóközleményében.

Az ID.3 GTX álló helyzetből 6,0 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, illetve a végsebesség 180 km/h-ra (GTX) és 200 km/h-ra (GTX Performance) nő. A megszokott 77 kWh helyett 79 kWh (nettó) energiatartalmú lett az akkumulátor. A DC villámtöltési teljesítmény pedig 175 kW.

„Az ID.3 GTX-el a Volkswagen átviszi kompakt GT modelljei ikonikus varázsát az elektromos mobilitás világába. A vezetési élmény és a fenntarthatóság teljesen új szövetséget alkot.” – mondta Kai Grünitz, a VW márka fejlesztésért felelős igazgatósági tagja.

Akik szeretnének a GTX előnyeiből részesülni, de mindezt egy nagyobb testben, azoknak lehet jó választás az ID.7 (és a Tourer) GTX változata. Az alapból 210 kW-os rendszerteljesítményt egy további, 80 kW-os e-motorral turbózza fel a VW, így egy összkerék-meghajtású modellt kínálva. Az akkupakk kapacitása 86 kWh, amit maximum 200 kW-al tölthetünk DC villámtöltőkön.

A külső és belső vizuális megkülönböztetés érdekében a VW tervezőit a GTI belsőégésű motorok inspirálták. Mindegyik új GTX modellben belül sportosabb ülések találhatók piros varrással és GTX felirattal. A GTX feliratú, speciális multifunkciós kormánykerék szintén minden GTX változatban elérhető. Az ID.3 GTX és a sportos ID.7 is saját, méhsejt megjelenésű első hűtőrácsot kapott.

A fényszórók mindegyike GTX-jellegű fénygrafikával rendelkezik és számos magasfényű fekete elem található a karosszérián – ezek az alkatrészek egyébként ezüst színűek alap esetben. Az újdonságok áráról, valamint elérhetőségéről jelenleg nincs információ.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!