Ezután egyszerűbb lesz beazonosítani a Volvo elektromos autóit

0

Amikor egy márka konszolidálni akarja a kínálatát, elsőként a kínálat nevezéktanát rakja rendbe, hogy a leendő vásárlók egyrészt be tudják azonosítani egyértelműen a terméket. Elektromos autók esetében általában az “e” betű szokott felbukkanni az adott típus neve előtt, vagy mögött. Így lesz ez hamarosan a svéd Volvo esetében is, ami elhagyja hamarosan a Recharge jelzőt a tisztán elektromos modelljei nevéből.

Ha egy kicsit jobban belegondolunk, akkor jogosnak találhatjuk a Volvo döntését, ugyanis egy katyvasz alakult ki és a plug-in hibrid, valamint a tisztán elektromos modellek nevénél, hiszen mindkettő hajtásláncnál szerepel a Recharge jelző.

Jelenleg az EX30 és az EX90 típusoknál egyértelműen kikövetkeztethető, hogy mivel van dolgunk, míg mondjuk az XC40 és a C40 Recharge esetében már nem feltétlenül. Ezen változtatnak most a svédek, és ezen két modell esetében is beszivárog az „e” jelzés a nevezéktanba. Ennek értelmében a jelenlegi XC40 Recharge BEV-változata EX40, míg a C40 BEV-változata EC40 néven lesz hamarosan megtalálható a kínálatban.

Így az alábbi tisztán elektromos autókból áll (illetve hamarosan) a Volvo kínálata: EX30, EX40, EC40, EX90 és az EM90 furgon. A Recharge felirat egyébként a plug-in hibridekről is eltűnik, amelyeket mostantól egyszerűen a T6 vagy T8 utótag jelöl, a különböző teljesítményszintektől függően.

Ez a lépés is jól tükrözi egyébként a Volvo átalakulását a teljesen elektromos autók gyártása felé. 2023-ban a BEV-modellek tették ki globális értékesítésük 16 százalékát, ami 70 százalékos növekedést jelent 2022-hez képest.

„Azáltal, hogy úttörő első elektromos modelljeinket összhangba hozzuk elektromosautó-portfóliónk többi termékével, leegyszerűsítjük a fogyasztók választási lehetőségeit, miközben folytatjuk termékkínálatunk villamosítását és hibridjeink frissítését.” – mondjt Björn Annwall, kereskedelmi igazgató és vezérigazgató-helyettes.

Ha már átnevezés, akkor a Volvo egy kis kedvességgel is készül a kétmotoros, tisztán elektromos verziók tulajdonosainak, méghozzá egy teljesítménynövelő szoftvercsomag képében. Ennek segítségével a kimenő teljesítményt lehet felpiszkálni igény szerint, ami 25 és 325 kW formájában mutatkozik meg, amihez jellegzetes pedálviselkedés, illetve vezetési módozatok is járnak.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!