Száz darab Volkswagen ID.Buzz került Svájc egyik nagy vállalatához

0

Nem vitás, hogy az ID.Buzz kisbusz bemutatkozásával egy igen jó és vidám elektromos járművet rakott össze a Volkswagen. 2022 tavasza óta tudni, hogy az ID.Buzz két változatban lesz elérhető, az egyik a személyszállító változat, míg a másik az áruszállító kivitel, a Cargo.

Úgy tűnik, hogy az ID.Buzz Cargo nem csak a magánszemélyek kedvence, ugyanis egyre több vállalat cseréli le rá meglévő belsőégésű furgonját. Legutóbb tavaly novemberben volt hír, hogy az ír posta kötelékébe csatlakozott be 45 darab ID.Buzz Cargo. Most pedig egy svájci energiaszolgáltató és vonatkozó megoldásokat szállító vállalat, a Helion jelentette be, hogy 100 db ID.Buzz Cargo-t vásároltak.

Ez egyben a VW haszongépjárműves divíziójának, a Volkswagen Commercial Vehicles-nek az eddigi legnagyobb megrendelése is. A Movon flottaszolgáltatóval közösen adták át nemrég a furgonokat a Helion Attisholz melletti telephelyén.

A Helion a sajtónyilatkozatban a járműátadást „nemzetközi vonzerővel bíró eseményként” írta le. Továbbá a vállalat hozzáteszi, hogy jó példát mutatott ezzel a megrendeléssel és egyben megmutatta, hogy „az e-mobilitásra való átállás megvalósítható, és gazdaságilag észszerű a kis és közepes méretű vállalatok számára is.”

A cég azt is elmondta, hogy a személygépkocsik növekvő villamosítása ellenére még mindig sok az aggodalom a leendő vásárlói körnél és nem titkolták, hogy ők maguk is így voltak ezzel. Azonban alaposan megvizsgálták a lehetőségeiket és egy mindent átívelő felkészülés után nyugodtan álltak neki a flotta beszerzésének.

Vizsgálódásaik során a legfontosabb tanulság az volt, hogy 100 km-nél nagyobb hatósugarú körön kívül nem érdemes az autókkal elindulni és akkor nem lehet gond. Illetve a töltés kapcsán egy igen érdekes megoldásra is fény derült. A Helion anyagilag támogatja a Buzz furgonokat használó alkalmazottait annak érdekében, hogy az érintettek a cég költségére építsenek ki töltőállomásokat és azokat töltsék otthon, természetesen a villanyszámlába is beszáll a vállalat. A program Helionaut:innen néven fut.

A Helion azonban nem vásárolta meg a járműveket. A magas kezdeti kiadások elkerülése érdekében a cég lízingeli az ID.Buzz modelleket és az elektromos flotta számításaik szerint nagyjából egy év alatt megtermeli a különbséget egy belsőégésű motorral szerelt flottához képest.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!