Árat csökkentett a Volkswagen Európában

0

Nagyjából tavaly ilyenkor döntött úgy Elon Musk és a Tesla, hogy borítják a kovid és más tényezők miatt kialakult magas árakból épült asztalt és egy igen bitang árengedményt dobnak be. Ezzel párhuzamosan a versenytársak pedig csak pislogni tudtak. Aztán amikor rövid időn belül további ilyen lépések érkeztek, akkor muszáj volt valamit lépni a konkurens gyártóknak is.

Volt olyan, aki kitartott az árazásai mellett (pld.: Renault), de voltak olyanok is, akik megpróbálták felvenni a kesztyűt a Tesla által diktált iramban. Ilyen gyártó volt többek között a BMW, akik az aktuális 3-as BMW bőrébe bújtatott i3-at akciózták be igen erősen. De ilyen akciózásba kezdett a Volkswagen is, akik az ID.3 és ID.4 kínai változatait kezdték el elég komolyan leárazni.

Amikor ezekről a Volkswagen által leárazásokról írtam tavaly, elég sok komment érkezett a cikkek alá, melyekben jogosan azt kérdezte mindenki, hogy ha Kínában a VW ennyire olcsón tudja adni az elektromos autóit, akkor Európában miért kerül ugyanaz az autó minimum kétszer, de sok esetben háromszor annyiba?

A tavaly januári Tesla-akciózás kezdetekor a Volkswagen vezetői kijelentették, hogy nem fognak Európa szempontjából beszállni a buliba és még ősszel is arról olvashattunk, hogy kitart a vállalat ezen kijelentése mellett, pedig akkor már erősen látszottak annak a jelei, hogy komoly bajok vannak és lesznek nagyon rövid időn belül.

Úgy tűnik, hogy eddig tartott a Volkswagen makacssága ezen a téren, ugyanis az Automotive News Europe cikke szerint bizonyos európai országokban a vállalat elkezdi a jelentős mértékű árleszállításokat, illetve átvariálja a felszereltségi szinteket. Ez utóbbi várható volt, hiszen a kínai eladások drasztikus visszaesésének is ez volt az egyik fő oka.

A linkelt cikk szerint a VW csökkenti egyes ID. modellek árait, elsősorban Franciaországban, Belgiumban, Németországban és Norvégiában. A vállalat emellett sok szempontból megújítja kínálatát és „piacspecifikus ajánlatokkal” készül az egyes országoknak, felmérve az ottani igényeket. A leárazások mellett az átalakítások fő irányvonala az, hogy a kiválasztott országokban elérhető állami támogatásokra is jogosultak legyenek a németek elektromos autói. Franciaországban így például már az ID.3 és az ID.4 és 5 modellek is jogosultak az ottani 5-7 ezer eurós támogatásra, így más kedvezményekkel együtt egy ID.5 közel 8000 euróval olcsóbban elhozható, mint a típus piacra dobásakor.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!