Megdöbbentően alacsony áron debütált Kínában a Volkswagen ID.7

0

A Volkswagen legfontosabb piaca ma már Kína, nem pedig Európa, ahogyan azt sokan gondolnák elsőre. A VW Csoport a bevételeinek felét innen szerzi be, a másik felén osztozik Európa, Amerika és a többi kisebb piac. Ennek fényében érthető, hogy fájdalmasan érinti a vállalatot, hogy a kilencvenes években csúcsán levő piaci dominanciájuk mára gyakorlatilag semmivé lett az elektromos autók piacán, ami pedig a jövő.

A bevételek tehát visszaesőben, az önérzet is erősen megkarcolva a sokadik helyre való visszaszorulással és akkor még ott van az árverseny is, ami Kínában igen erősen tombol. Ilyen környezetben kell majd többek között a Volkswagen ID.7-nek is helyt állni, aminek forgalmazása a napokban indult be Kínában, ami eddig ott még nem volt kapható.

Habár az ID.7 gyakorlatilag a Passat utódjának tekintett elektromos autó, az ára Kínában nagyon nem ezt mutatja. Megdöbbentően alacsony áron indul a típus ára, ami 237 700 jüan, vagyis 33 200 dollár. Ez 380 forintos dollárral szorozva nagyjából 12 millió forintnak felel meg, kedvezmények nélkül. Kissé vicces, de a kínai média még ennél is alacsonyabb kezdőárat várt a típustól, valahol 25 és 30 ezer dollár között. Csak hogy tudjuk hova tenni a dolgot: a tisztán elektromos Volkswagen ID.7 62 080 eurótól indul Európában, míg Magyarországon 23,6 millió forinttól hozható el. Ezért a pénzért a kisebb, 77 kWh-s akkucsomaggal ellátott Pro modellt vásárolhatjuk meg.

A keleti típus egészen pontosan ID.7 Vizzion néven érhető el Kínában, de a néven túl semmilyen változás nem lesz a kínai verziókban. A kínai piacra szánt darabokat a FAW-Volkswagen vegyesvállalat gyártja. Az elektromos szedán Kínában is egy- és kétmotoros változatban kapható. A 84,8 kWh-s NCM akkumulátorral működő RWD egymotoros változat akár 642 km-es (CLTC) hatótávolságot kínál. A kétmotoros kivitel esetében a hatótáv 570 km.

A mostani előrendelések indításával csupán a szedán rendelhető meg, a már álcázott formában megvillantott kombi változatról a kínai vásárlóknak sem nagyon beszélnek a Volkswagennél.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!