Türkizkékkel jelzi a Mercedes, ha robotként halad az úton

0

Az önvezetéssel kapcsolatos hírek mostanában nem annyira jellemzőek, pedig a háttérben azért történnek itt fejlesztések szép számmal. Ezek ráadásul mostanában nem is a Tesla háza táján történnek, hanem a német Mercedes-Benz mérnökei dolgoznak serényen a témán. Sajnos Európában még nagyon nem tisztázott a jogi környezet egy komolyabb önvezető technológia napi használatához, ha ilyesmit szeretnénk használni napi szinten is, akkor az Egyesült Államokban tudjuk ezt leginkább megtenni, azon belül is talán Kalifornia jár az élen a szabályozásban.

Nem is véletlen, hogy a Mercedes vonatkozó programja ott indul majd el valós tesztek képében, illetve egy másik államban, ami Nevada. Az első komoly hírcsomag az idén januárban tartott CES-en (Consumer Electronics Show) került nyilvánosságra. Itt a Mercedes-Benz maga mondta el, hogy ők az első olyan autógyártó vállalat, amely tanúsított 3-as szintű önvezető rendszert kínálhat az Egyesült Államokban.

Ennek értelmében Kaliforniában a Mercedes most már autópályákon is tesztelheti az automatizált vezetést, amit egy jól megkülönböztethető fényeffektussal jelöl az így közlekedő EQS-flotta: türkiz színű ledek világítanak az első és hátsó lámpatestekben, illetve a tükrökben.

Ha Amerikában (és vélhetően később Európában is) ilyen színnel világító EQS-t látunk, ott aktív a DRIVE PILOT rendszer. A Mercedes szerint a külső türkiz lámpák (a lenti képen) tudatják a lakossággal és a rendőrséggel, hogy az EQS automatizált vezetési rendszere be van kapcsolva. Így probléma esetén egyértelműbb a szituáció kezelése. A Mercedes-Benz két fő ok miatt választotta a türkiz színt – a láthatóság és az, hogy a színt nem használják a meglévő járművilágítási, közlekedési vagy vészvilágítási rendszerekben. A vállalat megjegyezte, hogy a jelzőlámpákat a SAE J3134 ajánlott gyakorlat szerint tervezték.

Markus Schäfer, a Mercedes-Benz fejlesztésért és beszerzésért felelős technológiai igazgatója elmondta: „Az automatizált menetjelző lámpák fejlesztésével a Mercedes-Benz ismét új iparági szabványokat állít fel. Mi vagyunk az első autógyártó a világon, amely ilyen engedélyeket kapott az Egyesült Államokban, Kaliforniában és Nevadában.

A Mercedes még 2022-ben kezdte el értékesíteni a Drive Pilot névre keresztelt csúcskategóriás autonóm vezetési rendszerét Németországban, miután megkapta az első megfelelőségi tanúsítványát. A Drive Pilot lehetővé teszi, hogy bizonyos helyeken és forgalmi szituációkban a vezető elengedje a kormányt akár huzamosabb ideig is.

Továbbá a Mercedes az Automatic Lane Change (ALC) szolgáltatását is engedélyezi Észak-Amerikában. Ennek lényege, hogy az autó automatikus sávváltást kezdeményez, ha lassabb járművet észlel maga előtt az autó és automatikus sávváltással segíti a sofőrt egy autópálya lehajtójánál is.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!