Az LFP akkukémiáról jelenleg azt tartja a vélekedés, hogy ez a technológia olcsóbb, mint a ritka anyagokat tartalmazó társai, viszont az energiasűrűsége nem az igazi ezeknek a celláknak. Vagyis ugyanakkora kapacitásból kevesebb hatótáv autózható ki.
Napjainkban már kiválónak mondható az LFP kémiás akkuk elterjedtsége és ahogyan az várható volt, a kutatók tovább reszelgetik az LFP akkutechnológiát. A világ jelenlegi legnagyobb LFP cellagyártója, a CATL szakemberei sem ülnek ölbe tett kézzel, ugyanis néhány hónapja mutatták be új az csoda LFP akkumulátorukat, ami tíz perc alatt tölthető 400 kilométeres hatótávra.
Az akkugyártókon túl az autógyártók is fejlesztik házon belül az LFP technológiát, mint ahogy azt teszi például a Hyundai is. Most pedig a ZEEKR (Geely) jelentkezett be egy új hírrel, miszerint egy ideje maguk fejlesztik az LFP akkumulátorokat. Nemrég került megrendezésre a Power Day 2023 nevű rendezvényük, ahol bemutatták a maguk megoldását.
Bár közeledik az év vége és sok gyártó már kezdi a karácsonyi és újévi leállásokat, a ZEEKR nem lassít, sőt! Novemberben a kínai Geely tulajdonában lévő autógyártó bejelentette a 007 nevű új modelljét, amely a Guangzhou Autószalonon debütált a nyilvánosság előtt. Azóta már tőzsdei bevonulásról is olvashattunk és egy elég jó áras, de komoly tudású SUV is bemutatásra került, amit a 007 alapjaira fognak megépíteni. Most pedig itt a saját fejlesztésű LFP cella, ami egyszerűen csak „Golden Battery” néven kerül a forgalomba.
A ZEEKR szerint az új LFP cellát teljes egészében házon belül fejlesztették ki és egy 800 V-os rendszert terveztek köré, ami a jövőbeni ZEEKR modellekben fog megjelenni.
A vállalat elmondása szerint egy ilyen rendszerrel felszerelt ZEEKR elektromos autó legalább 500 km hatótávot fog tudni biztosítani 15 perc töltőn lógással. Ennek a Golden Battery akkumulátornak a maximális töltési teljesítménye 500 kW, míg a maximális töltési sebessége pedig 4,5 C. Mindez pedig azt jelentheti, hogy az energiatartalomnak nagyjából 110 kWh körül kell lennie.
Az újonnan kifejlesztett anyagok alkalmazásának és az egyszerűsített szerkezeti kialakításnak köszönhetően az új akkumulátorcsomag térfogat-kihasználása eléri a 83,7%-ot, ami magasabb, mint sok más globális modellnél. A kiváló energiasűrűség nem jár kompromisszumokkal a biztonság terén, a csomagok hat szigorú biztonsági teszten estek át. Továbbá a ZEEKR kijelentette, hogy szabadalmaztatott LFP akkumulátorainak töltési teljesítménye több versenytársát is felülmúlja, még alacsonyabb hőmérsékleten is télen. A ZEEKR szerint a 007 szedán lesz az első, amit ezzel a rendszerrel szerelnek majd össze.
Végül a 800 V-os architektúra és a gyorstöltő akkumulátor-technológia támogatása érdekében a ZEEKR megosztotta azt a tervét is a nagyközönséggel, miszerint 2026 végig több, mint 10 000 olyan villámtöltőt fog telepíteni Kínában, melyek teljesítménye 360 kW.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!