Megkezdődött az első, tisztán elektromos Range Rover tesztelése

0

Habár a modell hivatalosan még nem rendelhető, a Range Rover megnyitotta a várva várt Range Rover Electric várólistáját.

Az új Range Rover Electric fejlesztése, amelyhez kapcsolódóan minden eddigi típusánál több szabadalmat jegyeztetett be a Range Rover, belépett a tesztelés fázisába. Ennek során a prototípusoknak minden idők egyik legszigorúbb, legaprólékosabb validálási programján kell helyt állniuk a szélsőséges hőmérsékleti viszonyoktól kezdve az összes elképzelhető időjárási és terepkörülményekig, beleértve az akár 850 mm-es gázlómélység ellenőrzését.

A Range Rover modern prémium villamosítási programjának következő fejezetét megtestesítő újdonság a márka első, tisztán elektromos modelljeként soha nem látott magasságokba emeli a Range Rover modern prémium szolgáltatásait. Emblematikus formaterve megőrizte karakteres, határozottan brit jellegét, ugyanakkor kiemelkedő menet- és terepképességei, valamint vontatást, gázlón átkelést és terephasználatot támogató technológiái minden más prémium szabadidőjárművet túlszárnyalnak. 

Geraldine Ingham, a Range Rover ügyvezető igazgatója elmondta, hogy „A legújabb generációs Range Rover 2021-ben került forgalomba, és minden eddiginél kívánatosabbnak bizonyult. A márka 53 éves történetében egyetlen modellünk iránt sem volt még ilyen nagy a globális érdeklődés. Ez a soha nem tapasztalt sikertörténet arra késztetett bennünket, hogy létrehozzunk egy hivatalos várólistát, amelyre feliratkozva reménybeli ügyfeleink az elsők között adhatják majd le előrendelésüket napjaink leginkább várt, új Range Rover típusára. Új korszak kezdődik a Range Rover márka életében: az eredeti prémium szabadidőjármű immár tisztán elektromos modellként is elérhető.”

Az elmúlt egy év a modell virtuális fejlesztésével telt, amelynek során tesztelték az orrkialakítás szilárdságát, a komplex vázszerkezet elemzésével vizsgálták a futóműterhelés mértékét, valamint virtuális gázlópróbákat végeztek akár 50 km/óra szimulált menetsebességgel. Csak ezen mindenre kiterjedő vizsgálatokat követően építették meg az első tényleges prototípusokat. Ezekkel pedig a világ minden részén megkezdődtek a közúti tesztek, Svédországtól Dubajig, mínusz 40°C-tól plusz 50°C-ig. A Range Rover globális fizikai tesztprogramját úgy módosították a márka első tisztán elektromos járművéhez, hogy a vizsgálatok során az olyan paramétereket is ellenőrizhessék, mint az elektromos hajtáslánc robusztussága, a padlólemez és az akkumulátor tartóssága, vagy a futómű stabilitása, míg a hőfejlődésből adódó teljesítményvesztést járműdinamikai tesztek során vizsgálják. 

A rugalmas, moduláris, hosszmotoros architektúrára (MLA) épülő, új Range Rover Electric tervezése, fejlesztése és gyártása az Egyesült Királyságban zajlik, abban a solihulli üzemben, ahol a Range Rover jelenleg is forgalmazott mild hybrid és plug-in hybrid típusai is készülnek. Most első ízben az akkumulátorokat és az elektromos hajtómodulokat (EDU) a JLR új elektromos hajtásláncokat gyártó központjában, az egyesült királyságbeli Wolverhamptonban fogják összeszerelni, amint a Range Rover a 2039-re kitűzött nettó zéró szénkibocsátási cél megvalósítása érdekében villamosítja termékeit.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!