Volkswagen vezér: már nem vagyunk versenyképesek

0

Mostanában elég sokszor kell leírnom az egyik legnagyobb európai autógyártó kapcsán, hogy nagy a baj. A Volkswagen Csoport egy hatalmas autóipari csoportosulás és a Volkswagen márkán túl ott vannak még olyan nevek, mint a Skoda, Audi, vagy éppen a Porsche.

Ennek megfelelően a felmerülő költségek is hatalmasak tudnak lenni, nem csak a bevételek. A márkacsoport az elmúlt időszakban folyamatos problémákkal volt kénytelen szembesülni, melyek révén munkahelyek szűntek meg, üzemeket kellett kisebb fokozatra állítani. Hogy mindez a folyamat hova fut ki, az még kérdéses. Viszont, ha nem történik valami sürgősen, akkor a Volkswagen hatalmas bajban lesz az elektromos autók kapcsán, ami pedig a jövő.

A gondok az elmúlt időszakban kezdődtek és leginkább a kínai jelenlét kapcsán. Mivel manapság is a Volkswagen bevételeinek 40-50 százaléka innen jön, elég fájdalmas tény a márka visszaszorulása itt, ahol szintén az elektromos autóké a jövő. A VW nem tudta tartani a tempót a fejlesztések és a költségek csökkentése terén, így folyamatosan nőtt a hátrányuk a belpiacos gyártókhoz képest és akkor még beúszott a képbe a Tesla is, mint másik fő rivális. Sajnos a folyamat nemhogy lassult volna a VW ténykedése ellenére, hanem folyamatosan növekszik a hátrány, ami kőkeményen mérhető már a bevételeken is. Ezek a gyártók pedig már kóstolgatják a VW saját hazai piacát is, Németországot. Ezek révén juthatott oda a helyzet, hogy VW márka igazgatója, Thomas Schaefer kimondta (Reuters):

„Számos már meglévő struktúránk, folyamatunk és magas költségünk miatt már nem vagyunk versenyképesek, mint Volkswagen márka.”

Schaefer szerint a kialakult helyzetért a magas költségek és az alacsony termelékenység okolható. Hogy a probléma miként fog megoldódni, az komoly kihívások elé állítja a Volkswagent, mindenesetre idén júniusban már indult egy 10 milliárd eurós költségcsökkentési program, ami 2026-ig fut le.

A munkaerő csökkentésében a vállalat próbálja majd a kevésbé fájdalmas megoldást választani. Gunnar Kilian, a HR igazgatótanácsának tagja azt mondta, hogy a VW kihasználja a demográfiai helyzetet a létszám csökkentésére, beleértve a korengedményes vagy részleges nyugdíjazást.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!