Vannak kínai márkák, amik joggal érdemelték ki azt, hogy szinte az egész világon ismerjék a nevüket. Ezt leginkább átgondolt tervezésű és jó minőségű termékekkel lehet elérni, aminek még esetleg az ára is alatta van a hasonló kategóriájú termékektől. Nos, a kínai Xiaomi pontosan ilyen márka és egy ideje már szó van róla, hogy a sok kütyü és e-roller után egy saját elektromos autóval rukkolnak elő. Az első ilyen hírek már 2021-ben megjelentek, aztán három, négy havonta mindig jött valami kis infómorzsa arról, hogy mire készülnek a kínai márka háza táján.
Azóta kiderült az is, hogy milyen akkuval várhatjuk majd az első elektromos Xiaomi modellt, illetve hogy mikor fog indulni a gyártás. Ami talán az infók közül a legfontosabb, hogy idén januárban már azt is kiderült, hogy mit várhatunk a külső tekintetében a Xiaomi újdonságától.
A fentebb linkelt cikkekben található képek még elég kezdetleges állapotban vannak, hiszen a Weibo-ról lett képernyőfotózva. Aki kíváncsi arra, hogy mit mutat az autó teljes valójában, annak ismét a kínai kormányzat szabályozó hatósága (MIIT) lesz a segítségére, hiszen az első Xiaomi elektromos autó már az engedélyeztetési eljárásokra vár, amiről sikeresen ki is szivárgott pár fotó, ráadásul igen jó minőségben. A képek mellett a hatósági dokumentumokban szereplő különböző specifikációkról is beszámolnak, mint például az autó mérete, tömege, teljesítménye, gyártója és az induláskor elérhető modellek.
A bejelentés szerint (CarNewsChina) a Xiaomi valójában nem fogja gyártani az autót, azt a Beijing Automotive Industry Holding Co. (BAIC) fogja elvégezni a kütyügyártónak. A BAIC egy állami tulajdonú kínai autógyártó, és szerződés alapján fogja gyártani az SU7 néven érkező tisztán elektromos Xiaomi elektromos autót.
A Xiaomi SU7 egy elektromos szedán, 4997/1963/1455 mm-es méretekkel (hossz, szélesség, magasság) és 3000 mm-es tengelytávval. Két kerékméret lesz, 19″ és 20”. A gumiabroncsok specifikációi 245/45 R19 és 245/40 R20 lehetnek. A Xiaomi két verziót mutatott be az autóból: Lidarral és anélkül. A Lidar egyébként az első szélvédő mögé van felszerelve.
Az SU7 egymotoros RWD változata körülbelül 295 lóerőt fog tudni, míg a kétmotoros változat 663 lóerőt ad le. Akkupakk tekintetében az olcsóbb változatban LFP, míg a drágábban NMC (nikkel-mangán-kobalt) kémiát találunk. A kapacitás nem ismert még, de a tippek 100 kWh-ra várják. Kivitelek szempontjából SU7, SU7 Pro és SU7 Max érkezik majd, illetve egy fullos Founders Edition.
Tekintettel arra, hogy a Xiaomi egy kínai márka, amelynek termékei és szolgáltatásai nagyrészt kínai ügyfelek számára kerülnek értékesítésre, nem világos, hogy a vállalat tervezi-e az SU7-et hazáján kívül értékesíteni. A gyártás állítólag 2023 végén, míg az értékesítés 2024 elején indulhat.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!