Másképp, de visszatér a BMW i3

0

Nem vitás, hogy a BMW i3 az egyik legnépszerűbb elektromos autóvá nőtte ki magát 2013-as bemutatkozása óta. Külsőre akkor valami elképzelhetetlenül futurisztikus volt az i3, még ma is sok autó egy unalmas doboznak tűnik mellette. A sikeres kinézet és a magas értékesítési számok ellenére sajnos ezt a típust is utolérte a kivezetés réme.

Érdemes kattintani és elolvasni a fenti cikket, ugyanis jól össze van foglalva az i3 története és az utolsó i3 verzió, a HomeRun Edition részletezése. Sajnos az i3 ebben a formában tehát 2022 nyarán letette a lantot és egyelőre nem is látni, hogy milyen formában fog újjászületni, hiszen, ha a BMW-nek van egy kis üzleti érzéke (van nekik amúgy), akkor nem hagyják veszni a bejáratott márkanevet. Bár Kínában a típusjelzés tovább él egy gyakorlatilag tisztán elektromosnak nevezhető 3-as szedánon. Azonban a két autónak a külső tekintetében semmilyen közös pontjuk nincs.

Hogy a bármikor, bárhol felismerhető klasszikus végül mikor és milyen formában tér vissza, az egyelőre jó kérdés, de hírek azért érkeznek azóta is. Legutóbb az Automobilwoche-nak adott interjút a BMW fejlesztésért felelős igazgatótanácsának egyik tagja, Frank Weber aki nem sok jó hírrel kecsegtetett az i3 utódjáról.

„Sokak szerették, de nagyjából ugyanennyien furcsállták is az i3-at, ami az ő szemükben nem is volt igazi BMW. Egy kicsit kívülálló az osztályteremben, ha úgy tetszik. Ezt ebben a formában nem ismételjük meg. A BMW-nek mindenképpen egy megfizethető, kompakt autót kell piacra vinnie. Nagy jelentőséget tulajdonítunk annak, hogy ügyfeleink számára a lehető legjobb hozzáférést biztosítsuk a BMW márkához. Éppen ezért nagyon alaposan átgondoljuk, hogyan lehet egy belépőajánlatot letenni a Neue Klasse család része.”

A NEUE KLASSE modellek új, lítium-ion hengeres akkumulátorcellákkal működnek majd, amelyeket kifejezetten a BMW eDrive technológia hatodik generációjához fejlesztettek. Az új formátumnak köszönhetően több mint 20 százalékkal nő az energiasűrűség, akár 30 százalékkal gyorsabbá válik a töltési sebesség, valamint 30%-kal nő a járművek hatótávolsága. Eddig két ilyen modell bevezetése ismert: egy közepes méretű szedán és egy SUV, így 2026 előtt nem is érdemes az i3 utódján merengeni. Erről az időszakról is tett említést Weber:

„A bevezetés első két éve után további négy járművel bővítjük a Neue Klasse portfólióját. Könnyen elképzelhető, hogy a középtől lefelé a kisebb járművekig, valamint felfelé haladva a nagyobb járművekig bármit piacra dobhatunk.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!