2030 után csak tisztán elektromos autókat fog értékesíteni a Nissan

0

Amikor elektromos autókról beszélünk, sokszor ebbe az értelmezési körbe bele veszik azokat a hajtásláncokat is, amikben van belsőégésű motor. Így persze sokkal könnyebb egyes autógyártóknak meghökkentő gyártási darabszámokról beszélniük, ám az igazi fokmérői az elektromos átállásnak a tisztán elektromos autók lehetnek csupán.

Sok autógyártó már kitűzte a céldátumot a teljesen elektromos átállásra, leginkább Európában. Itt a fő célkitűzés az volt eddig, hogy az évtized végéig beszűntetik bizonyos hajtásláncok értékesítését és csak elektromos autókkal fognak foglalkozni. Ilyenkor adja magát a fenti kérdés, hogy egy gyártó mit ért „elektromos autón”. A japánok különösen jók ebben az okos szójátékban, a Honda például a mild hibrideket is elektromos autóknak veszi, amikről tudjuk jól, hogy igen messze vannak egy tisztán elektromos meghajtású autótól.

2021 végén a Nissan is bejelentette, hogy megmozdul Európa és a főbb piacok kapcsán, már ami az átállást illeti az e-modellekre. Ez volt az Ambition 2030 projekt, amire a Nissan 17,6 milliárd dollár elköltését tervezte. A pénz segítségével pedig azt az ambiciózus célt kell teljesíteni, ami 2030-ig ötven százalékra emeli az elektromos modellek arányát az új eladásokban. Ez pedig 23 „új és izgalmas elektromos modell” segítségével kívánja elérni a gyártó, ebből 15 tisztán elektromos modellel. A Nissan akkori számításai szerint 2026-ra már 75 százalékban elektromos modellekkel operálhatna Európában.

A legújabb sajtóanyaguk szerint a gyártó emelte a tétet, hiszen ebben már kifejezetten tisztán elektromos modellek bevezetéséről van szó (BEV – Battery Electric Vehicle) Európában, amihez a céldátum is megvan: 2030. Ezen évtől a Nissan sem fog Európában olyan autót eladni, amiben van belsőégésű motor.

„A tisztán elektromos autó a tökéletes mobilitási megoldás. Már több mint egymillió ügyfelünk csatlakozott ezen filozófiánkhoz és tapasztalta meg a Nissan elektromos autók-adta örömöket. A megújuló energiaforrásokkal hajtott elektromos járművek kulcsfontosságúak a szén-dioxid-semlegesség elérésében, ami központi szerepet játszik Ambition 2030 jövőképünkben. A Nissan 2030-ra áttér a teljesen elektromos autókra Európában – hisszük, hogy ez a helyes lépés üzletünk, ügyfeleink és bolygónk számára.” – Makoto Uchida, a Nissan elnöke és vezérigazgatója.

Kontinensünkre hamarosan két új, tisztán elektromos Nissan érkezik. Egy új, még be nem jelentett elektromos crossovert, amelyet a Nissan az angliai Sunderlandben gyárt majd, illetve a Micra teljesen elektromos utódját, amely állítólag megosztja a hajtáslánc-technológiát a hamarosan megjelenő Renault 5 Electric modellel.

A Micra esetében eddig a fenti linken elérhető infókat ismerhettük, ám a Nissan kiadott egy másik sajtóanyagot is, amiben egy Concept 20-23 nevű autóról olvashatunk. Ezen autó képében vélhetően már az elektromos Micra formái is ott lapulnak, habár erősen versenyautós a megosztott fotó.

A Concept 20-23 másik fontos eleme, hogy az nem egy Japánban vagy a Nissan Global által tervezett tanulmány, hanem a londoni székhelyű Nissan Design Europe (NDE) terve. A japánok több mint 40 millió eurót fektetnek be (ebből 26 millió eurót a villamosításra fordítanak) az NDE, valamint a közeli Nissan Technical Center Europe (NTCE) helyszíneinek korszerűsítésére. A Nissan tehát továbbra is szeretne különleges tervezésű és műszakilag adaptált járműveket kínálni Európában – nem csak olyan globális modelleket, mint az Ariya.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!