Kína, Kína és megint csak Kína. Nagyon komoly dolgok történtek Kínában az elmúlt hónapokban és talán pont ezek lesznek azok a kulcsfontosságú események, melyek az elektromos autók globális árcsökkenésének beindulásához vezethetnek.
A híreket követők pontosan tudják, hogy az ázsiai országban robbanásszerűen beindult az elektromos autók fejlődése. Az események mozgatórugója pedig a kínai autóipar, ami az elektromos autók fejlesztése és gyártása révén akarja ledolgozni a belsőégésű motoros autók miatti korábbi lemaradását.
Ennek megfelelően az európai és amerikai márkák elektromos autóinak mostanában nem sok hely jut Kínában. Egyedül talán a Volkswagen és a Tesla képes arra, hogy viszonylagos vezető helyüket megtartsák. Bár a Volkswagen egyre nagyobb értékesítési gödörbe kerül, míg a Tesla köszöni szépen, de a tisztán elektromos autók kapcsán még a bivalyerős, kínai első helyezettel, a BYD-vel is képes versenyre kelni.
Visszatérve a Volkswagenre. A német óriásnak egyre nagyobb engedményekhez kell nyúlnia, hogy biztosíthassa helyét Kínában. Erre a helyzetre volt kiváló példa az ID.3 nagy nyári leárazása, amikor európai szemmel nevetséges összegért lehetett hazavinni egyet belőle.
Az akció meg is dobta a Volkswagen eladási számait szépen, azonban kár hogy ez az akció csak ideiglenes volt. Az akció eredménye tetszhetett a Volkswagen vezetőségének, ugyanis most a tisztán elektromos ID.4 kerül ugyanilyen akciózás alá. A 2021 januárja óta elérhető SUV jelenleg 26 700 dollárnak megfelelő jüan fejében vihető haza, ezt fogja megvágni a Volkswagen 20 100 dolláros kezdőárra (145 900 jüan). Átszámolva, 7,2 millió forintnak megfelelő összegért el lehet hozni Kínában egy ID.4-et.
Az akciózás hírét már kínai médiumok is lehozták, ami egészen pontosan a FAW-Volkswagen vegyesvállalat által gyártott ID.4 CROZZ modellt érinti. Kezdetben csupán 3000 darab lesz elérhető ebben az akcióban, de nincs kizárva, hogy a készlet végül bővülni fog, ahogyan az ID.3 esetében is történt.
Ott végül 17 000 eladott darabnál mondta azt a VW, hogy vége az akciónak. Hogy végül ez hogyan hat majd az ID.4 kínai eladásaira, azt meglátjuk, de az alábbi táblázatban igen szembetűnő eredmény figyelhető meg az ID.3 akciózása után:
Január | Február | Március | Április | Május | Június | Július | |
VW ID.3 | 1614 | 1062 | 3091 | 3523 | 2556 | 1819 | 7378 |
VW ID.4 | 1667 | 2320 | 3963 | 5240 | 6260 | 5525 | 4031 |