Háromszáz százalékos növekedést ért el a VW egy jól irányzott leárazással

0

Egy jó húzással könnyedén meg lehet fordítani a problémásnak vélt helyzeteket, egy adott termék leárazása is könnyedén ki tud váltani ilyen hatást. A Volkswagen ID.3 leárazása Kínában is elég erős fordulatot hozott a gyengélkedő eladásokban, hiszen 305 százalékkal dobta meg a Volkswagen Csoport számait a régióban.

Sokan állítják, hogy a nyugati és amerikai autógyártóknak nem sok esélyük lesz a jövő kínai autópiacán, hiszen nem fognak tudni versenyre kelni a helyi autógyártók termékeivel. Ezek a kínai gyártók ma már nagyon nem a bóvli kategóriát képviselik, hanem ott tartunk, hogy többek között a Volkswagen csoport is kínai gyártóktól vesz technológiát, hogy tartani tudja az iramot a rohamosan fejlődő kínai autóiparral. A Volkswagen, mint márka például az Xpeng Motors-szal kötött megállapodást, akik technológiát szállítanak majd a VW kínai divíziójának az ide készülő modelleknek.

Az elmúlt bő egy év arról szólt a VW kínai divízióját tekintve, hogy próbálták növelni az eladásaikat és akkor még a Tesla jelenlétéről nem is beszéltünk, akik a világ minden táján feladják a leckét még a legjobbaknak is. Sajnos a Volkswagen kínai eladásai messze vannak a dobogós helyekhez szükséges számoktól, de sokszor még a Top10-be sem sikerül benne lenni. Éppen ezért pár hónapja a német márka vezetősége bedobta a nagy ötletet, hogy drasztikusan árazzák le a helyben készülő ID.3-mat, amit a SAIC-al közös vegyesvállalat gyárt.

A kínai ID.3 a leárazás előtt sem volt drága (19 800 dollárnak megfelelő Jüan volt az alapár), de a fent is linkelt akciózás révén 3200 dollárral megvágták még ezt az árat is 16 600 dollárra.

Az akció július 31-ig tartott és most már azt is tudjuk, hogy mire volt elég ez a kellemes akciózás: csak júliusban 7378 darab autót szállítottak ki a vásárlóknak, ami 305 százalékos növekedés a júniusi 1819 darabhoz képest. Ez pedig nem csak masszív növekedést jelent, hanem egy új rekordot, hiszen az ID.3 havi kínai eladásai most először lépték át az 5000 darabot a típus 2021-es itteni premierje óta. Arról nincs hír, hogy a VW meghosszabbítja-e az akciót, ami július végén hivatalosan véget ért.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!