Komoly frissítést kapott a tisztán elektromos Opel Corsa

0

Lassan 4 éve, hogy megjelent az Opel Corsa tisztán elektromos változata, a Corsa-e. Ez az autó is már a Stellantis Csoport fennhatósága alatt született meg. Azonban a megrajzolt külsőt azóta túlnőtte az Opel aktuális kinézete, így mindenképpen időszerű volt egy teljes ráncfelvarrást eszközölni a legkisebb elektromos Opel esetében. Mindez pedig külső és belső megújulást egyaránt hoz a leendő vásárlóknak.

Az első szembetűnő dolog a név apró módosítása, amire a vonatkozó sajtóanyagban is felfigyelhetünk, vagyis mostantól nem Corsa-e, hanem Corsa Electric a típus neve. Az új hajtásgeneráció frissítése számos Stellantis modellből ismert, mint például a Corsa megfelelője a Peugeot e-208, vagy az Opelnél a másik elektromos autó, a Mokka Electric (korábban: Mokka-e).

A Vitesco Technologies 100 kW-os villanymotorját elvetették, helyette a Stellantis-Nidec vegyesvállalat 115 kW-os villanymotorja került az elektromos Opel Corsa Electric modellbe. Az 50 kWh-s akkumulátor pedig 54 kWh-ra nőtt, az akkupakkban az új-generációs cellákkal. Az új 115 kW-os Corsa Electric akár 402 kilométeres hatótávolságot is képes megtenni (WLTP ciklusban mérve).

Érdekesség, hogy megmarad a rendelhető verziókban a 100 kW-os változat is, a 115 kW némi felárért kérhető. Az Opel így az első Stellantis márka, amely két elektromos hajtást kínál egy e-CMP modellhez. Az Opel szerint a 100 kW-os változat WLTP hatótávolsága 357 kilométerre bővült, így vélhetően ehhez a modellhez is a nagyobb akkupakk jár majd már.

Az eddigi Stellantis-modellek frissítésekor leginkább csak a hajtáslánc újult meg, ám a Corsa Electric esetében a külsőt is hozzáigazítják az aktualitáshoz. Például az első fényszórók megújulása és az Opel Vizor beemelése az első lökhárítóba, a hűtőrács helyére. Ha már első világítás: nem csak a megjelenés új, hanem az Opel szerint a vakításmentes Intelli-Lux LED Matrix lámpa is még jobb és precízebb lett, immár nyolc vezérelhető LED-elem helyett 14-et tartalmaz. Az új elektromos autó belsejében a Corsa opcionális, teljesen digitális pilótafülkét is tud kínálni, amely a Qualcomm „Snapdragon Cockpit Platform”-ján alapul. Az infotainment számára akár tíz hüvelykes érintőképernyő is elérhető. Új ülésmintázatok és új kormánydizájn is megjelent.

A megújult Corsa Electric valamikor a nyártól lesz rendelhető és az első darabok még idén kiszállításra kerülnek belőle. Az árakról egyelőre nincs információ.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!