Az Opel demokratizálja az elektromobilitást: először kínál a Corsa teljesen új hatodik generációjával teljesen elektromos, akkumulátoros változatot, 100 kW (136 LE) teljesítménnyel és 330 kilométert (WLTP)1 elérő hatótávval. A rövidesen megrendelhető Corsa‑e a „villámos-villamos” népautó!

Hirdetés

A Corsát, legnépszerűbb típusát választotta, hogy végérvényesen kiszabadítsa szűk piaci réséből az elektromobilitást. Az Opel Corsa abszolút bestseller, 1982-es premierje óta több mint 13,6 millió hagyta el a gyárkaput. Emberek sokaságát mobilizálta, most pedig az emissziómentes autózásba kínál belépést.

Ütős adatok: 100 kW (136 LE) teljesítmény, 330 kilométer hatótáv 

Az Opel 120 éve gyárt autót, mindig zászlajára tűzve, hogy széles vevőkörnek kínáljon csúcstechnikát. Az új Corsa-e az elektromobilitás legjavát adja. A WLTP-ciklus1 szerint mért 330 kilométeres hatótávjával tökéletesen alkalmas mindennapi használatra az ötajtós jármű. 50 kilowattórás akkumulátorát 30 perc alatt lehet gyorstöltéssel 80 százalékig feltölteni – háztartási konnektorról, faliszekrényről vagy gyorstöltővel. Meggyőző az akkura adott nyolcéves garancia is. A MyOpelApp alkalmazással bárhonnan ellenőrizhető a feltöltöttség, úgyhogy mindig optimalizálhatja a töltés idejét és költségét az ember.

A vezető jelentős mértékben befolyásolhatja a hatótávot. Három menetmód, a Normál, az Eco és a Sport közül választhat. Az utóbbi megváltoztatja az autó reakcióit, és fokozza a menetdinamikát – a hatótáv mérsékelt csökkenésének árán. „Eco“ menetfokozatban csak úgy falja a kilométereket a Corsa-e, észrevehető komfortcsökkenés nélkül jelentősen nő a megtehető út.

Az új Corsa-e hajtóműve nagyfokú vezetési élménnyel ötvözi az emissziómentes utazást. Teljesítménye 100 kW (136 LE), nyomatéka már álló helyzettől 260 newtonméter. Gyorsulása ugrós, dinamikája élénk. Nulláról 50 km/órára mindössze 2,8 másodperc alatt sprintel, a 100-as tempó eléréséhez 8,1 kell – ez már sportkocsi-nívó!

Ám nem csupán hajtóműve jóvoltából dinamikus a Corsa-e, hanem azzá teszi sportos dizájnja is, változatlanul kompakt külső méretekkel. A 4,06 méter hosszú ötüléses kocsi példásan kezes, áttekinthető és praktikus. Kupészerű tetővonala 48 milliméterrel alacsonyabb a típuselődénél – a fejmagasság csökkenése nélkül. A vezetőülés 28 milliméterrel került lejjebb. Az alacsony súlyponthelyzet mind a menettulajdonságokat, mind a vezetési élményt javítja. Az új Corsa direktebb, dinamikusabb lett – öröm vezetni! Modern enteriőrjét teljesen digitális vezetőhellyel és bőrülésekkel lehet még jobban feldobni.

Michael Lohscheller, Opel Corsa-e (2019)

IntelliLux LED® mátrixvilágítás, holttér-figyelő és távközradar

Az új Corsa-e technikája és asszisztensrendszerei eddig csak magasabb kategóriákban voltak ismertek. Szó szerint fénypont az adaptív, vakításmentes IntelliLux LED mátrix világítás, amelyet először kínál kiskocsihoz az Opel. Összesen nyolc fénydiódát vezérel nagyfelbontású, legújabb generációs frontkamerája; a fénykéve automatikusan és folyamatosan alkalmazkodik a mindenkori közlekedési helyzethez, illetve környezethez. Jelentős biztonsági plusz a többféle modern asszisztens is. A jelzőtábla-asszisztens új, csúcstechnikájú kamerája több információt gyűjt be, például dinamikus LED-es kijelzésektől. A navigációs készülék a monitoron mutatja a tárolt sebességlimiteket. Újdonság továbbá a holttér-figyelő, a távközradar és a szenzorvezérlésű oldalvédelem. Ezekhez olyan rendszerek járulnak, mint a holttér-figyelő és a beparkolást segítő többféle rendszer.

Multimédia-rendszerek, új „Opel Connect“ telematikai szolgáltatással

A legjobb csatlakoztatást és szórakoztatást kapja utasaival együtt a Corsa vezetője, az új infotainment-kínálattól. A hétcolos, színes érintőképernyős Multimedia Navi és a tízcolos Multimedia Navi Pro csúcskészülék elérhetővé teszi az új Opel Connect“ telematikai szolgáltatást: még megnyugtatóbbá teszi az utazást a valós idejű útinformációkat felhasználó élő navigálás és a közvetlen kapcsolat az autómentővel, illetve a mentőkkel.

Michael Lohscheller, Opel Automobile GmbH

Három menetfokozat a sportostól a hatékonyig

A vezető jelentősen befolyásolhatja a hatótávot, a Normál, az Eco és a Sport menetfokozat választásával. Normál-módban 330 kilométerre elegendő az 50 kWh akkumulátorkapacitás (a WLTP szerint). A Sport-mód megváltoztatja az autó reakcióit, és még agilisabbá teszi, mérsékelten csökkentve a hatótávot. „Eco“ fokozatban szinte „hosszútávfutó” lesz a Corsa-e. A jármű valamennyi rendszerét és a hajtóművét észrevehető komfortvesztés nélkül hangolták a lehető legjobb energiahatékonyságra. A hatékony energiagazdálkodáshoz természetesen hozzá tartozik a mozgási energia visszanyerése fékezéskor. Ilyenkor generátorként működik az elektromos motor, áramot fejleszt, menet közben tölti fel az akkumulátort, megnő a hatótáv.

Christian Müller, Opel Automobile GmbH

11 kW-os fedélzeti töltő segíti a gyors töltést

A Corsa-e olyan könnyen és egyszerűen tölthető fel, ahogy vezethető is: kábellel a háztartási konnektorról, faliszekrényről vagy gyorstöltővel. Az akkumulátorra nyolcéves garancia érvényes (teljesítőképesség: 70 százalék). Németországban a háromfázisú 11 kW-os fedélzeti töltő a Corsa-e First Edition-tól alapfelszerelés. Olyan országokban, ahol a három fázisú elektromos infrastruktúra kevésbé elérhető, egyfázisú 7,4 kW-ossal rendelhető. A Corsa-e gyárilag alkalmas a gyors töltő állomásokon való töltésre.

A Corsa-e töltő kábeleinek választéka országonként változó az energia infrastruktúrához igazodva. Valamennyi a lehető leggyorsabb töltést és a hosszú akkumulátor élettartamot szolgálja. A TYP2 csatlakozó kábellel, ami a „belépőjegy az elektromobilitáshoz, – normál háztartási konnektorról is lehet tölteni . Ez a lehetőség jól jön továbbá, ha útközben nem találni töltőoszlopot. Sokkal hatékonyabb alternatíva a fali töltő háromfázisú kábellel, amellyel mindössze 5 óra az akkumulátor teljesen feltölthető.

„Univerzális töltő“, az akkutöltés svájci bicskája

Olyan autósoknak, akik gyakran járnak külföldön, és mindenféle energiaellátási helyzetre fel akarnak készülni, univerzális töltőt kínál az Opel. Többféle adapterével ez az akkutöltők svájci bicskája, el lehet vele utazni Moszkvától Lisszabonig.

Az új Opel Corsa-e kiszállítása 2020. tavaszán indul a vevőkhöz. Ezenkívül máris megrendelhető a Grandland X konnektoros hibrid. 2020-ban két további teljesen elektromos hajtású Opel csatlakozik hozzájuk – az Opel Mokka X utóda és a Vivaro.