Legyártotta az első ultramodern G6 kupéját a kínai XPeng

0

Közel egy hónapra mutatta be a kínai XPeng vállalat a teljesen új, tisztán elektromos G6 SUV kupéját ami a vállalat legújabb EV platformján kapott helyet.

A G6 érkezésének jelentősége nem kicsi, hiszen ez az első olyan modell, ami a XPeng következő generációs padlólemezére, a SEPA 2.0-ra épül. Ezzel is prezentálva az új padlólemez képességeit, melyre nagyban épít az XPeng a következő években. A XPeng állítása szerint az új SEPA 2.0 platform (SEPA – Smart Electric Platform Architecture) nemcsak lerövidíti a jövőbeli modellek kutatás-fejlesztési ciklusát, hanem egy moduláris, cserélhető, teljes körű megoldást kínál, amely számos járműtípust támogat, például a most bemutatott G6-ot is, melynek leleplezését az alábbi videón nézhetjük meg:

Az XPeng korábban még erre a negyedévre ígérte a piaci bevezetést és az első G6 modellek kiszállítását, így az első SUV kupék hamarosan megérkezhetnek az első szerencsés vásárlókhoz.

Hasonlóan a Tesla megoldásához, az Xpeng G6 padlólemezébe is közvetlenül építették be az akkucellákat (CIB – Cell Integrated Body). Továbbá a padlólemez sajátosságaként az elülső és a hátsó elemek integrált alumínium-présöntvény technológiával készülnek. Mindez pedig lehetővé teszi az autó karosszériájának egyenletesebb gyártását, 83%-kal javítva a torziós merevséget a hagyományos karosszériákhoz képest, ezzel növelve a biztonságot, miközben 17%-kal csökken a tömeg.

A maximális töltési sebesség kihasználása mellett mindössze 10 perc töltés szükséges 300 kilométer megtételéhez. Ehhez persze olyan nagy teljesítményű töltők kellenek legalább, mint az XPeng S4-es villámtöltő.

Most azonban a kínai CnEVPost szellőztette meg azokat a kiszivárgott képeket, melyen az XPeng gyártási csapata látható, amint az első G6-os modellel pózolnak a futószalag mellől.

Egyelőre az XPeng hivatalosan nem osztott meg semmit az első legyártott G6 modelljéről, azonban a 2022. negyedik negyedéves értékelőn He Xiaopeng, az XPeng elnöke és vezérigazgatója elárulta, hogy kétszer vagy akár háromszor több G6 modellt akarnak eladni egy hónapban, mint P7 szedánt.

Méret szempontjából 4753 mm hosszúság, 1920 mm szélesség és 1650 mm magasság várja az XPeng G6 vásárlót, 2890 mm-es tengelytávval. Az egymotoros kivitel teljesítménye 218 kW, míg a dupla motoros verzió további 140-et tud hozzáadni az egyenlethez. Sajnos az elérhető akkupakk kapacitásokról, illetve a G6 árairól egyelőre nem esett szó, de remélhetően mindezt hamarosan pótolja az XPeng.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!