Három év után teljes körűen megújul a Peugeot 2008. A tervezők a városi szabadidőjármű legsikeresebb részleteire: a formatervre és az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát, de a digitális tartalmak is bővülnek.
Három és fél év alatt közel 700 ezer példányban talált gazdára a 2008, ennek több mint egy tizedét (> 75 000 db) az akkumulátoros elektromos verzió, az e-2008 tette ki. Ez utóbbi évről évre nagyobb népszerűségnek örvendett, 2022-ben már minden hatodik (17,4%) Peugeot 2008 helyi károsanyag-kibocsátástól mentes hajtáslánccal került forgalomba Európában.
Miközben a Peugeot 2008 megőrizte eredeti arányait és méreteit, még határozottabb, még merészebb karaktert kölcsönöznek a modellnek új stiláris részletei. A legfeltűnőbb az orrkialakítás, azon belül is a fényrajzolat módosítása. Az orrészt optikailag magasabbá, impozánsabbá tevő elempáros egy ugyancsak átdolgozott hűtőmaszkot fog közre.
Miközben a lámpaház mérete nem változott, a bura mögött mostantól új LED-es fényforrásokat találunk. Ugyancsak diódák világítanak az átdolgozott kombinált hátsó lámpatestekben; itt a LED-szegmensek számát megduplázták, azokat vízszintesbe fordították.
Az utastérben nincsenek radikális változások, ám az összhatás igényesebb, a tartalom gazdagabb lett. Az alap szövetkárpit jobb minőségű lett; szintén új a GT verziókhoz opciós rendelhető Alcantara kárpitozás. Az Allure és GT kivitelek átdolgozott digitális műszeregységet kínálnak, amely a GT esetében az innovatív, háromdimenziós megjelenítést alkalmazza. A kijelző színe, a megjelenített tartalmak és azok elrendezése testre szabható.
Az e-2008 esetében a rendszer az útvonal megtervezése során figyelembe veszi a töltőpontok elhelyezkedését, illetve a felhasználók telefonjukról aktiválhatják, időzíthetik vagy leállíthatják az akkumulátor töltését, továbbá bekapcsolhatják a klímaberendezést. A jármű rendszer szoftvere vezeték nélküli kapcsolaton keresztül, a távolból frissíthető, így az autó és szolgáltatásai folyamatosan aktualizálhatók.
A rendkívül sikeres e-2008 vadonatúj villanymotort és akkumulátort kap: az előbbi 100 helyett 115 kW (136 helyett 156 LE) csúcsteljesítményre képes, az utóbbi kapacitása 50-ről 54 kWh-ra nőtt. Ezzel párhuzamosan a maximális elméleti hatótávolság is jelentősen, csaknem 17 százalékkal emelkedett: a WLTP norma szerint vegyes használatban 345 helyett akár 406 kilométert is megtehetünk, mielőtt lemerül az akkumulátor.
A 7,4 kW-os fedélzeti töltő opcióként háromfázisú, 11 kW-os egységre cserélhető. Egyenáramú gyorstöltést akár 100 kW-ig tud fogadni a megújult e-2008; ebben az esetben 20%-ról fél óra alatt tölthető 80%-ra az akkumulátor. 7,4 kW-os fali töltőboxról 4 óra 40 perc a töltés időigénye, ha pedig megerősített háztartási dugaljra csatlakoztatjuk az autót, 11 óra és 10 perc alatt érhetjük el a 100%-ot. Az akkumulátorra egyébként 8 éven vagy 160 ezer kilométeren át érvényes garanciát vállal a Peugeot, továbbá minden karbantartáskor tanúsítványt állítanak ki az akkumulátor aktuális kapacitásáról.