Mégis beszállhat a Renault az elektromos autók árháborújába?

0

Az árháború elindult az elektromos modellek piacán és valljuk be őszintén, ennek nagyon itt volt már az ideje, hiszen a használható méretű és tudású elektromos autók ára felkúszott itthon is a 20 milliós határhoz. Mindez, igen kellemetlen adat, főleg ha némi kamat is rámegy erre az esetleges hiteles finanszírozás miatt. A Tesla azonban nemrég másodszor belerúgott ebbe a szituációba.

Az árak csökkenésének persze érthetően nem örül az, aki nemrég még kifizette az árcsökkentés előtti drágább vételárat. De a fogyasztási cikkek már csak ilyenek, ezt el kell fogadni.

A Renault Csoport eddig azon az állásponton volt, hogy nem fognak beszállni az árversenybe. Többek között a fent említett okok miatt is, de sok más érve is volt a csoport vezérének, Luca De Meónak. Véleménye alapján ennek rossz üzenete van az értéktartás szempontjából, hiszen azt érezteti a tulajdonosokkal, hogy az általuk vásárolt elektromos autó igen gyorsan veszít az értékéből. Ezután kifejtette, hogy vállalata nem fog beszállni az árversenybe, erre ne is számítson senki.

Ez február közepén volt, nem sokkal a Tesla első nagy árcsökkentése után. Persze De Meo úr nem tudhatta, hogy a Tesla nem sokkal később újra egy hasonló mértékű árcsökkentést fog megvalósítani. Csupán két hónap telt el és be is következett a sok szempontból jó és sokaknak fájó lépés, vagyis a második nagy árcsökkentő hullám.

Minden kapható modell esetében újabb, esetenként több milliós árcsökkentés történt, amit ezúttal már a Renault sem hagyhatott szó nélkül és cselekednie kell, ha nem akar jelentős hátrányba kerülni a piacokon.

Erről a Renault márkafőnöke, Fabrice Cambolive beszélt, amit a Reuters meg is jelentetett. Tekintve, hogy a Tesla autói a Renault legfontosabb piacain (pl.: Franciaország, Izrael, Szingapúr) is ugyanúgy csökkentette az árait, mint máshol a világon, a francia autógyártó is végül árai felülvizsgálatára kényszerül.

Immár egyértelmű, hogy kihívás előtt állunk, az árak szempontjából legalábbis mindenképpen. Ez egy figyelmeztetés is, amire figyelnünk kell. Országról országra, piacról piacra megvizsgáljuk, hogy milyen szinten kell beavatkoznunk annak érdekében, hogy játékban maradhassunk.” – Fabrice Cambolive

Valami biztos készül a háttérben, hiszen az elektromos Megane alapára itthon is pár hónapja még 20 millió Forint körül mozgott, míg ma már ugyanez csak 17,5 millió. Tehát már most 2,5 milliós csökkenést láthatunk csak ezen modell esetében, de még így is messze vagyunk az 1 évvel ezelőtti 15 milliós szinttől.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!