Bréking: újabb akkumulátorgyártó jön Magyarországra

0

Az EVE akkumulátorgyártó jön Magyarországra, hogy a BMW elektromos autóiba gyártson akkumulátort.

Néhány napja indult a hír a világhálón, miszerint a BMW is a Tesla által rendszeresített 4680-as cellaformátumot akarja a 2025-től induló Neue Klasse járművekbe tudni. A Reuters írta meg azt, hogy információik szerint ez lesz a történet, ráadásul már azt is tudni, hogy ki fogja a cellákat szállítani.

A Tesla 2020 szeptemberében mutatta be az akkor újnak számító 4680-as cellát. Hogy a BMW és az EVE akkugyártó milyen kémiával és tudással hozná el a maga megoldását a saját 4680-as celláját, az még vastagon kérdéses. Egyelőre semmi információ nem tudott erről. Még az is új hír, hogy a németek ilyen formátumot akarnak használni.

Az viszont biztosra vehető az eddig prizmatikus akkumulátorokkal operáló BMW is lát fantáziát a 4680-as akkuformátumban. Már csak azért is, mert a méret sajátosságaiból adódóan a strukturális megoldások is a BMW malmára hajthatja a vizet. A cella költséghatékony gyártása pedig mind ebbe az irányba terelhet a BMW-n túl hamarosan más gyártókat is.

Ami viszont a Reuters értesüléseit illeti, a BMW-nél biztos a váltás iránya és ebben a kínai EVE lesz a bajorok partnere. A cikk alapja néhány olyan ember beszámolója, akik a nevük elhallgatását kérték és elég jó rálátásuk van a vonatkozó döntések meghozatalára. A kínai Guangdong-székhelyű akkugyártó állítólag megtiltotta bármilyen információ megosztását és a BMW sem nyilatkozott az ügyben.

Jelenleg a Samsung SDI a BMW egyik fő beszállítója, akik egyébként szintén nagy erőket mozgósítanak a Tesla irányába, az ő 4680-as cellájuk gyártása ügyében. A kínai CATL, a világ legnagyobb akkumulátorgyártója szintén 2025-től kezdi meg a hengeres akkumulátorok szállítását a BMW-nek. Mindezt Debrecenből, hisz egy hete hivatalosan is bejelentették, hogy a CATL Magyarországon fogja felépíteni első európai giga akkugyárát.

Az viszont egyelőre nem világos, hogy mekkora mennyiségben kíván akkumulátort beszerezni a BMW az EVE-től és a CATL-től. Az viszont biztos, hogy a kínai EVE akkumulátorgyártó az első európai üzemét Debrecenben fogja megépíteni, ahol hengeres, 4680-as cellákat fognak gyártani. Közölte az ügyet közvetlenül ismerő személy.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!