Az amerikai Meyers Manx autógyártó az 1960-as évek VW buggy homokfutóját hozza vissza tisztán elektromos hajtással.
A Meyers Manx 2.0 Electric homokfutóból elsőként 50 darab készül 2023-tól, majd a tényleges sorozatgyártás 2024-ben kezdődik meg. A kis homokfutó korábban a Volkswagen Bogártól kölcsönzött rövidített alvázzal rendelkezett, viszont ez az elektromos újdonság egyáltalán nem köthető a Volkswagenhez.
Az új, egy darabból álló karosszériával rendelkező Meyers Manx homokfutót Freeman Thomas tervezte, aki az eredeti változatot is jegyzi. A hivatalosan Meyers Manx 2.0 Electric néven ismert, nulla károsanyag-kibocsátású buggy a Trousdale Ventures-től származik. A cég 2020-ban vásárolta meg a Meyers Manxot az alapító Bruce Meyerstől, mindössze néhány hónappal azelőtt, hogy 94 éves korában elhunyt.
A tisztán elektromos homokfutót 20 és 40 kWh-s akkumulátorokkal szerelték, ami akár 241 és 480 kilométer hatótávot biztosít a buggy-nak egyetlen feltöltéssel. A töltés akár 6 kW-os váltóárammal történik, míg opcionálisan 60 kW-os egyenáramú töltő is rendelhető. Az elektromos motor hátul hajt, ami nagyjából 4,5 másodperc alatt repíti a homokfutót 100 km/h-s sebességre. A nagyobb akkumulátorral szerelt Meyers Manx 2.0 Electric 202 lóerőt és akár 325 newtonméter azonnali nyomatékot ad le. Az elektromos buggy a piacon kapható legkönnyebb elektromos járművek közé tartozik, súlya 680 és 750 kilogramm között változik az akkumulátor méretétől függően. Az elektromos buggyn minden földi jó helyet kap, még az OTA „over-the-air” frissítés sem fog neki gondot okozni, mivel a vállalat a korai tulajdonosok visszajelzései alapján szeretné fejleszteni az elektromos homokfutót.
A The Quail Motorsports Gathering rendezvényre tartva az elektromos buggyt a 2023-as modellévre 50 darabot kínálnak, mielőtt 2024-től ténylegesen elindul a sorozatgyártás. Az árakról egyelőre nincs semmi információ, de a foglalások a Monterey Car Week alatt nyílnak meg még ebben a hónapban.