Jól kezeli a kerékleeső bZ4X visszahívását a Toyota

0

A Toyota nem nagyon siette el az első tisztán elektromos autóját, ami a kissé fura bZ4X nevet kapta. Bár a vállalat minden tudását belesűrítette ebbe az autóba, némi hiba csak becsúszott a tervezésbe. A június óta tartó visszahívási akció szintén kezd elfajulni.

Pedig olyan ígéretesen indult a dolog. A Toyozta bZ (Beyond Zero) akkumulátoros elektromos almárkájának első modelljeként a bZ4X mutatkozott be, ami a kimondottan akkumulátoros elektromos autók számára fejlesztett eTNGA platformra épül. A kiemelkedő hatótávhoz a bZ4X 71,4 kWh-s akkumulátora is hozzájárul. Az akkumulátor minőségét szemlélteti az opcionális kibővített garanciaprogram, amely 10 év vagy 1.000.000 megtett kilométer után is garantálja a 70 százalékos kapacitást. A típus pedig megérkezett hazánkba is, méghozzá június elején.

Nálunk szerencsésebb piacokon már elkezdődtek a kiszállítások, melyhez nem sokkal később egy visszahívási akciót volt kénytelen csatolni a Toyota. A hajtáslánc és az akkumulátor hibátlan, ehhez kétség sem fér. Azonban a futómű gyártása során némi hiba csúszott a dolgokba és néhány csavar meghúzására kellett akciót hirdetni. Rosszabb esetben akár a kerék le is tud esni az autóról, ami azért igen kellemetlen tud lenni. A márka felhívta a figyelmet arra is, hogy a visszahívásban érintett autókkal lehetőség szerint ne közlekedjenek a tulajdonosok a probléma orvoslásáig.

Az érintett autókból 2200 darab érkezett Európába, 260 az Államokba, 110 darab japánba és 20 Kanadába. Szerencsére az érintett autók javát még nem szállította ki a Toyota. Így azokon gyorsan és könnyedén el tudják végezni a szükséges javításokat.

“A csavarok kilazulhatnak az ismétlődő éles kanyarodás és a hirtelen fékezés miatt. Ezért ha ebben az állapotban folytatják a vezetést, abnormális zaj keletkezhet, és a legrosszabb esetben a kerekek akár le is eshetnek” – áll a levélben.

A Toyota elismeri, hogy egyelőre még nincs megoldás a hiba kijavítására. Noha az új bZ4X-tulajdonosok számára komoly kényelmetlenséget jelent majd, hogy bizonytalan ideig parkolniuk kell a járműveikkel, a gyártó mindent megtesz, hogy segítsen rajtuk.

Nemrég újabb fordulat állt be az ügyben. Egy levet küldött a Toyota az érintett bZ4X tulajdonosainak, melyben az alábbi lehetőségeket ajánlják fel a megoldásig:

  • Ingyenes csereautó biztosítása
  • Bérautó költségeinek megtérítése
  • Ha teljes áron vette az autót a tulajdonos, akkor 5000 dollárt visszakap
  • 2024 dec. 31-ig ingyen töltés az EVgo hálózaton
  • A garancia meghosszabbítása azzal az idővel, amíg az autót nem tudta a tulaj használni
  • Ha a fentiek egyikével sem kíván élni, a Toyota visszavásárolja az autót.

Látható tehát, hogy a Toyota bZ4X esetében igen komoly problémával szembesült a gyártó, amire minél előbb és minél kevesebb kényelmetlenség árán akar megoldást találni, reméljük mielőbb.