Az MG Motor a kompakt, teljesen elektromos ferdehátú szegmensben a vadonatúj MG4 Electric-tel készül Európába.
Ez az első MG-modell, amely az MG anyavállalata, a SAIC Motor által kifejlesztett intelligens új MSP-n (Modular Scalable Platform) alapul. Az MG4 Electric akkumulátora kezdetben 51 kWh és 64 kWh kapacitással érhető el. Mindez akár 450 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé egyetlen feltöltéssel. Az új MG4 modell várhatóan 2022 negyedik negyedévében kerül forgalomba Európában.
Az MG4 a maga 4287 mm-es hosszával, 1836 mm-es szélességével és mindössze 1504 mm-es magasságával az ötajtós ferdehátú tökéletesen illeszkedik a hétköznapokhoz. Az MG4 Electric kényelmes és tágas utasteret kínál egy öttagú család számára, miközben megtartja a karcsú és sportos arányát. A hátsókerék-hajtással kombinálva az új MG4 Electric optimális vezetési élményt biztosít.
Az MG4 Electric a SAIC Motor által kifejlesztett leglaposabb akkumulátort használja ami mindössze 110 mm magasságú. Az MG4 Electric kezdetben 51 kWh és 64 kWh akkumulátorkapacitással lesz elérhető, ami akár 350, illetve 450 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé a WLTP ciklus szerint.
Az MG4 Electric további változatokat, valamint összkerékhajtással érkezik a piacra. A nagyobb akkumulátornál a villanymotor maximum 150 kW-os teljesítményt ad át a hátsó tengelyre, míg a kisebb 51 kWh-s akkuval szerelt modell mindössze 125 kW teljesítményt biztosít. Az MG4 Electric kevesebb, mint 8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebessége pedig 160 km/óra.
Az MG4-ben a „ONE PACK” egy innovatív tervezésű akkumulátor. Fekvő akkumulátorcellás elrendezésével az akkumulátor minimális magassága elérheti az iparágban vezető 110 mm-t, és jelentősen megnöveli a hatékony helykihasználást. A megfelelő hűtőrendszer újratervezésével párosulva a „ONE PACK” akkumulátor három fő előnyt kínál. Rendkívül magas integrációt, ultra hosszú élettartamot és „nulla termikus kifutású” biztonsági védelmet.
Zhu Jun úr, a SAIC Motor főmérnök-helyettese elmondta: „A SAIC Motor által kifejlesztett „ONE PACK” akkumulátorrendszerben a moduláris skálázható platformon lévő összes akkumulátor vetítési területe azonos. A többi komponenshez kapcsolódó csatlakozók is ugyanazok. Ezzel a tervezési koncepcióval elméletileg könnyen elérhető a 40 kWh és 150 kWh közötti akkumulátorcsomagok. Meg tud felelni az A0–D osztályú modellek energiaigényének, rugalmas és változatos választási lehetőséget biztosítva a felhasználóknak. A felhasználók először vásárolhatnak egy kis akkumulátort, majd kicserélhetik és frissíthetik, ha hosszabb hatótávra van szükségük.”
Az MSP architektúra és a kapcsolódó komponensek is felkészültek a fejlett technológia megvalósítására. Például a 8 rétegű hajtűtechnológiát és speciális olajhűtést magában foglaló, rendkívül hatékony elektronikus meghajtó egység rendszerfeszültsége 400 V-ról 800 V-ra növelhető. Így a jövőben még gyorsabban tölthető az akkumulátor.
Ezenkívül a hajtáslánc képes támogatni a jövőbeni BaaS (Battery as a Service) akkumulátorcsere rendszereket. Az integrált szolgáltatás-orientált architektúra (SOA) lehetővé teszi a járművek számára, hogy életciklusuk során éteren keresztüli (OTA) frissítéseket kapjanak. És végül, de semmiképpen sem utolsósorban: a platform fel van szerelve a Pixel Point Cloud Comprehensive Environment Mapping (PP CEM) funkcióval, amely a fejlett autonóm vezetési megoldásokhoz szükséges.