Elektromos hajtással hozná vissza a VW az ikonikus terepjárót

0

A Volkswagen eddig leginkább a személyautókra koncentrált az elektromos meghajtás kapcsán. Elektromos pickup, vagy éppen igazi, terepjárásra is alkalmas kivitelekkel eddig nem jelentkezett a Volkswagen. Most viszont megirigyelhette a Rivian eredményeit, hiszen a VW is előállt a saját megoldásaival ezen a téren.

Az egyelőre csak pletyka szinten mozgó infó hátterében biztosan van valami, hiszen a Wall Street Journal is lehozta a hírt. Szerintük a Volkswagen valamilyen módon visszahozná a 60-as és 70-es évek Amerikájának egyik ikonikus terepjáróját, az International Harvester márka Scout nevű típusát.

Az 1961 és 1980 között számos kivitelt megért Scout az Egyesült Államokban készült, pontosabban az Indiana Állam-béli Fort Wayne mellett. Tipikus kétajtós SUV/pickup volt a Scout, amire igen szép emlékekkel tudnak visszagondolni azok, akiknek volt egy ilyen autójuk.

A Volkswagen már tervezheti egy ideje a Scout nagy visszatérését, hiszen 2021-ben a jogokat is megvették. A célpont világos: a Rivian. Erről a Volkswagen America divízió főnöke, Johan de Nysschen nyíltan beszélt. Elmondása alapján az áron keresztül fognák meg azokat, akik szimpatizálnak majd a németek autójával. A Rivian átlagosan 70 000 dollár környékén adja a portékáját, míg a Volkswagen az újjáélesztett Scout mellé 40 000 dolláros címkét tenne, ami igen jelentős árkülönbség. Azt azonban érdemes tudni, hogy a VW ezt az árat még a mostani gazdasági helyzet előtt lőtte be magának, így simán elképzelhető egy kicsit drágább ár is.

Magukat megnevezni nem kívánó belsős források szerint a jelenlegi felállás az, hogy 2026-ban rukkolna elő a Volkswagen a Scout újjászületett verziójával, amiből aztán éves szinten 250 000 darabot gyártana le és adna el. Sajnos arról nincs hír, hogy a Volkswagen terveiben benne van az amerikai kontinensről való kilépés a Scout kapcsán.

Ha igazak a hírek és lesz is Scout, a Volkswagen igen alaposan alábecsüli az érdeklődést, elég csak a Ford F-150 és a Rivian hátralékára gondolni, amit a váratlanul magas előrendelések okoztak. A Fordnak konkrétan több évnyi munkája van lekötve előre az F-150 gyártása kapcsán.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!